اجتماعی

دوربین‌های طرح ترافیک در تهران روشن شد

اجرای طرح ترافیک با نرخ جدید بر اساس اعلام شهرداری تهران از امروز در پایتخت آغاز و دوربین‌های مربوطه روشن شد.

به گزارش روند بازار، از امروز سه شنبه ۱۴ فروردین دوربین‌های طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ روشن و برای ثبت تردد خودروها به این محدوده همچون گذشته تا ساعت ۱۸ فعال است.

رزرو طرح ترافیک همانند قبل، از طریق سامانه‌ها قابل انجام است و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، می‌توانند طرح خود را به صورت هفتگی، از روز چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه رزرو کنند.

همچنین رقم نرخ پایه طرح ترافیک از ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۷۵ هزار تومان در سال‌جاری افزایش یافته است. همچنین بر اساس مجوزی که شورای شهر به شهرداری تهران داده است، به مانند هر سال عوارض تردد وسایل نقلیه‌ای که به صورت غیرمجاز در محدوده‌‎های ممنوعه تردد می‌کنند، در صورت تکمیل نبودن ظرفیت سقف مجاز تردد روزانه، مطابق حداکثر ضرایب پیش‌بینی شده و در جداول ضرایب مربوط به روز و ساعت تردد و همچنین ضرایب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه محاسبه خواهد شد.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

منبع
خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا