کسب و کار

شوک بزرگ بازار: روند نزولی قیمت میلگرد سیادن ابهر در تابستان اخیر!

تابستان امسال برای بازار فولاد زیاد فصل خوبی نبود و با رخ دادن حوادث گوناگون، این بازار هم دستخوش اتفاقات زیاد شد. نرخ روز میلگرد هم از این قافله عقب نماند و دچار نوسانات زیادی شد. در این بین قیمت میلگرد سیرجان دچار یک روند نزولی شدید شد. می خواهیم در ادامه این روند نزولی قیمت میلگرد سیرجان را در تابستان سال جاری بررسی کنیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم با دقت این مقاله را بخوانید.

روند قیمت میلگرد سیادن ابهر در تابستان ۱۴۰۱

میلگرد سیادن ابهر یکی از محصولات فولادی پرفروش کارخانه فولاد ابهر زنجان است که بر اساس آنالیز A2 و A3 تولید می گردد. طبق این آنالیز، میلگرد ابهر، نوعی میلگرد آجدار است و بسته به هر آنالیز از کیفیت و استانداردهای خاص همان آنالیز برخوردار است. میلگرد ابهر به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در بین خریداران و مصرف کنندگان مقاطع فولادی بسیار معروف است و فروش خاص خود را دارد. 

در سال جاری، اتفاقات زیادی رخ داد که باعث شد بازار آنچنان رونقی به خود نبیند ولی نوسانات زیادی داشته باشد. قیمت میلگرد سیادن ابهر نیز از این نوسانات بی بهره نبود در طی این زمان چنان با افزایش و افت شدیدی رو به رو شد که این نوسان بر هیچ صنعتی پوشیده نبود.

روند قیمت میلگرد سیادن ابهر در تابستان 1401

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، افت و خیزهای زیادی در نمودار قابل مشاهده است که این خود نشان دهنده وجود عوامل دخیل بر قیمت میلگرد سیادن است. با این حال اگر بخواهیم نمودار را یک بررسی کلی کنیم باید بگوییم در تابستان ۱۴۰۱، ابتدا قیمت میلگرد سیادن رو به بالا بود و با قیمت ۱۷۲۰۰ تومان رشد خود را آغاز کرد و در ادامه توانست به ۱۷۶۰۰ تومان برسد ولی به ناگاه با رخ دادن حوادث زیاد در بازار فولاد و همچنین در روابط سیاسی و اقتصادی کشور، بازار با افت چشمگیری رو به رو شد و در مرداد ماه قیمت میلگرد سیادن ابهر به کمتر حد خود یعنی ۱۵۲۰۰ تومان رسید. اما باز این روند ماندگار نبود. در ادامه روند دوباره صعودی شد اما این بار این روند خیلی سبک تر بود و توانست در رنج کانال ۱۵۰۰۰ تومان باقی بماند. با این حال نمی توان گفت آیا روند پیش رو  ادامه دهنده این رویه باشد یا خیر.

در نهایت می توان این گونه استناد کرد که قیمت روز میلگرد سیادن ابهر بسته به عوامل گوناگونی بوده است که باعث شده این روند هیجانی در تابستان ۱۴۰۱ طی شود. 

اما حالا شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که چه عواملی بر قیمت روز میلگرد سیادن ابهر اثر داشته است؟!

عوامل دخیل بر نوسانات هیجانی قیمت میلگرد سیادن ابهر 

عواملی که می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بازار فولاد را با چالش رو به رو کند بسیار هستند. چرا که در این بازار فقط صنعت ساختمان سازی فعال نیست و صنایع و کسب و کارهای زیادی فعالیت می کنند که مقاطع فولادی به عنوان یکی از مواد اولیه و یا میانی وارد این صنعت ها می شود، بنابراین نمی شود فقط به چند مورد بسنده کرد. با این حال عواملی که می تواند قیمت میلگرد به خصوص میلگرد سیادن ابهر را با نوسان همراه کند شامل موارد زیر می شود:

  • قیمت میلگرد بازار جهانی فولاد در کشورهای مختلف
  • قیمت محصولات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید میلگرد 
  • نرخ نفت و سوخت برای خود کارخانه تولید کننده و همچنین حمل و نقل
  • ارزش دلار 
  • اتفاقات سیاسی و اقتصادی مهم داخل کشور
  • نشست های سیاسی بین مللی ایران با دیگر کشورهای جهان
  •  و …

دسترسی به قیمت روز میلگرد سیادن ابهر 

قیمت میلگرد در بازار فولاد و آهن خیلی مهم است و بررسی روند قیمت آن در بازه های مختلف می تواند برای بسیاری از کسب و کار هم مفید باشد. اینکه هر کسب و کاری بتواند برای فراهم کردن میلگرد مورد نیاز خودش به نوسانات اخیر قیمتی رخ داده دسترسی داشته باشد، می تواند به خودی خود از ایجاد التهابات بی مورد در بازار جلوگیری کند. علاوه بر این خریدار میلگرد هم دچار سردرگمی نمی شود. 

بنابراین باید به قیمت روز میلگرد سیادن دسترسی آسان و سریع داشت. در جدول زیر قیمت روز این محصول را می‌توانید ببینید:

قیمت میلگرد در بازار فولاد و آهن

این جدول قیمتی برای روز ۲۰ مهر ۱۴۰۱ می باشد. اگر بخواهیم به شما یه منبع خوب معرفی کنیم که بتوانید در آن علاوه بر مشاهده نمودار نوسانات قیمتی، قیمت روز میلگرد را مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم سراغ سایت www.ahanmelal.com بروید، این شرکت به خاطر داشتن سابقه طولانی و مراودات نزدیک با کارخانه فولادی می تواند بهترین و قیمت آهن آلات را به خریداران اراده دهد.

با این حال شما می توانید آخرین قیمت روز میلگرد در بازار را در سایت آهن و در صفحه قیمت میلگرد مشاهده نماید. 

در انتهای این مقاله باید خاطر نشان کنیم که درست است در تابستان اخیر قیمت میلگرد سیادن ابهر روند نا به سامانی طی کرد ولی باید برای خرید میلگرد سیادن قیمت روز این محصول را هم بررسی کرد. کارخانه میلگرد ابهر قیمت هر سایز از میلگرد را به صورت جداگانه و روزانه اعلام می کند. در نتیجه تمامی خریداران و مصرف کنندگان قیمت میلگرد سیادن ابهر را به صورت لحظه ای مورد بررسی قرار می دهند. پیشنهاد می کنیم حتما به علاوه بر بررسی  قیمت لحظه ای ، نوسانات هم بررسی کنید تا یه بار خوب و با قیمت مناسب بخرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا