سیاسی

زمان مذاکرات تهران و ریاض مشخص شد

با اعلام سفیر کشورمان در عراق دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار می شود.

به گزارش روند بازار، دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان چه زمانی برگزار می‌شود؟

به نقل از ایسنا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در تاکید کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار خواهد شد.

مسجدی به موعد دقیق برگزاری این مذاکرات و جزئیات آن نپرداخت.

اخیرا سه دیپلمات ایرانی به عربستان اعزام شدند. قرار است نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی فعالیت مجدد خود در جده را پس از شش سال وقفه از سربگیرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در روز دوم دی ماه ۱۴۰۰، یک نشست خبری را با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در تهران برگزار کرد.

او در این نشست به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکرات بین ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرد و ویزای این دیپلمات‌ها دریافت شد.

عبداللهیان به تازگی صدور روادید برای دیپلمات‌های ایرانی برای حضور در جده را نشانه‌ای مثبت و خوب عنوان کرد.

سفارتخانه‌های ایران و عربستان باز می‌شوند؟

یکی از نمایندگان مجلس به تازگی اعلام کرد که به زودی سفارتخانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می‌شوند. سخنگوی وزارت خارجه در این خصوص گفت: در حال حاضر تمرکز ما روی آغاز فعالیت نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده است. در این خصوص دیپلمات‌های ما در این زمینه ویزا گرفته‌اند.

وی ادامه داد:‌ همان طور که آقای رئیسی رئیس جمهور در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از انتخاب‌شان به این سمت اظهار کردند ایران آمادگی مذاکرات و گشایش سفارت خود در عربستان را دارد و البته این بستگی به طرف سعودی دارد که چه اقدامات عملی را انجام دهد و ما تمام تمهیدات را خواهیم اندیشید که این مسیر به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا