اقتصادی

۲ پیش‌بینی از صعود رمزارزها / بیت‌کوین سقف تاریخی می‌زند؟

چند هفته‌ای می‌شود که بیت‌کوین تلاش می‌کند محدوده ۴۰ هزار دلار را پس بگیرد اما موفق نیست. آیا بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۲ رشد می‌کند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یک استراتژیست محبوب رمزارز در حال ترسیم مسیری برای یک شکست قوی بیت کوین (BTC) در مسیر رسیدن به بالاترین سطح تاریخ است.

پنتوشی، تحلیلگر ارزهای دیجیتال محبوب در توئیتی اعلام کرده که سناریو بیت‌کوین ۷۲ هزار دلاری را بسیار محتمل می‌داند.

این تحلیلگر عقیده دارد شکست قوی بیت‌کوین، قیمت را به بالاترین سقف تاریخی خود می‌رساند. بیت‌کوین در حال حاضر ۳۹ هزار دلار ارزش دارد و صعود به هدف ۷۲ هزار دلاری پنتوشی یعنی رشد ۸۳ درصدی این ارز.

دیدگاه این تحلیلگر در چند ماه گذشته به شدت نسبت به بازار منفی بود اما تحلیل او تغییر کرده و عقیده دارد تقاضا به زودی افزایش پیدا می‌کند.

یک سیگنال بسیار مهم برای شروع روند صعودی بیت‌کوین این است که LUNA قصد دارد یک میلیارد دلار بیت‌کوین بخرد. هنوز معلوم نیست چرا Terra قصد انجام این کار را دارد اما قبلا هم پیش آمده که قراردادهای هوشمند بیت‌کوین ذخیره می‌کنند. Do Kwon، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Terra اعلام کرد قصد دارد به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین تبدیل شود.

دومین سیگنال صعودی برای شروع رشد بیت‌کوین اقدامات السالوادور است. این کشور قصد دارد حدود ۵۰۰ میلیون دلار یبت‌کوین را از طریق اوراق قرضه بیت‌کوین خریداری کند.

رشد بعد از تنش و جنگ


آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار skybridge capital عقیده دارد عوامل اقتصادی کلان بعد از کاهش تنش‌ها و جنگ اجازه بیت‌کوین را ۶ رقمی می‌کند. او عقیده دارد با کاهش تنش‌ها نرخ تورم در آمریکا کاهش پیدا می‌کند و فعالان بازار رمزارزها نباید نگران تورم باشند. این کارآفرین در مصاحبه‌ای گفت: تنش‌های ژئوپلیتیک کنونی میان روسیه و اوکراین به زنجیره تامین اسیب رساند. از طرفی تحریم روسیه تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی می‌گذارد. اما من عقیده دارد این جنگ زیاد طول نمی‌کشد و به زودی خاتمه‌ای برای این جنگ پیدا می‌شود.

اسکاراموچی عقیده دارد با کاهش تورم و تنش‌ها در اوکراین بیت‌کوین روندی صعودی پیدا می‌کند. او پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیارد کیف پول بیت‌کوین وجود داشته باشد.

«اگر تعداد کیف پول‌های بیت‌کوین به یک میلیارد رسید می‌توانیم در این مورد حرف بزنیم که آیا محافظ خوبی برای تورم محسوب می‌شود یا نه»

به گفته اسکاراموچی افزایش نرخ پذیرش بیت‌کوین می‌تواند قیمت این ارز تا ۱۸ ماه آینده را تا ۱۰۰ هزار دلار برساند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا