اقتصادی

واردات خودرو باز هم ممنوع شد؟/ حذف مصوبه مجلس از بودجه

به‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو سواری به تعداد ۷۰ هزار دستگاه، آنچه در قانون بودجه ۱۴۰۱ نهایی شده نشان می‌دهد که خودروهای سواری از فهرست اقلام وارداتی حذف شده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از کش و قوس‌های فراوان درباره واردات خودرو سواری، سرانجام نمایندگان مجلس چهاردهم اسفند ۱۴۰۰ با واردات ۷۰ هزار خودرو سواری در بودجه سال جاری موافقت کردند. اما حالا ایسنا از حذف این مصوبه در قانون بودجه خبر داد.

بر اساس این گزارش، پس از ابلاغ قانون بودجه تبصره مربوط به واردات خودرو با تغییراتی نسبت به مصوبه مجلس همراه است. طوری‌که تبصره واردات ۷۰ هزار خودرو سواری در این قانون دیگر دیده نمی‌شود.

فهرست اقلام وارداتی از سواری خالی شد


فهرست اقلام وارداتی خودرو بر اساس مصوبه مجلس اکنون به چهار بخش تقسیم می‌شود که دیگر از خودروهای سواری خبری نیست.

بر اساس تبصره ۷ قانون بودجه، دولت مجاز به واردات کامیون و تریلی یخچال‌دار و کشنده، اتوبوس، واگن و ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی بر اساس تعداد تعیین‌شده است.

وعده وزیر برای لغو ممنوعیت واردات


واردات خودرو سواری در حالی از تبصره ۷ حذف شد که اواخر سال گذشته وزیر صمت بر لغو ممنوعیت واردات خودرو از اردیبهشت امسال تاکید کرد.

رضا فاطمی‌امین اظهار کرد: قبلا هم با واردات مخالف نبودم، ولی به دلیل اینکه واردات خودرو تا دو میلیارد دلار مصارف ارزی دارد آن را صلاح نمی‌دانستیم. اکنون با افزایش صادرات، شرایط بهتر شده و بخشنامه ممنوعیت واردات اردیبهشت‌ به اتمام می‌رسد.

این صحبت‌ها در کنار حذف تبصره واردات خودرو سواری از بودجه، حالا آزادسازی واردات خودرو را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

  1. سلام
    چرا مافیای خودرو اجازه ورود خودرو را نمی دهد، مجلس مصوبه کرده ولی دولت واردات ۷۰۰۰۰ خودرو سواری را یک شبه حذف کرده، ما بعنوان مصرف کننده ۴ سال پول دادیم ولی مافیا اجازه نمی دهد
    از طرفی سالی ۲۰ هزار نفر یعنی ۱۰۰ هزار خانوار به جهت بی کیفیتی خودرو داخل بز خانمان گی شود و کسی هم دغده دغده ای ندارد
    اگه برای منافع شخصی یه عده ای کمی که خون مردم را تو شیشه می کنند نمی رسید حداقل از قیامت و خدا بترسید
    اولا به گوش مسئولین برسانید و در ثانی مسئولین به فکر مردم باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا