بورس

جزئیات عرضه اولیه روز چهارشنبه / کیمیاتک چقدر نقدینگی می‌خواهد؟

بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، روز چهارشنبه ۱۷ شهریور، ۲۲۵ میلیون سهم از نماد کیمیاتک در بورس عرضه می‌شود.

نقدینگی عرضه اولیه کیمیاتک

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس، روز چهارشنبه ۲۲۵ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیاتک» در بورس عرضه خواهد شد.

این شرکت به عنوان پانصد و هشتاد و دومین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و در گروه «مواد شیمیایی» عرضه می‌شود.

از ۲۲۵ میلیون سهم، تعداد ۱۸۰ میلیون سهم به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد.

اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک»

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد که معادل حداکثر ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود.

البته با توجه به مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفری در آخرین عرضه اولیه امسال، به نظر می‌رسد حداکثر ۶۴ سهم به هر نفر تعلق بگیرد که نیاز به ۱۴۷ هزار تومان خواهد بود.

عرضه اولیه کیمیاتک

پس از هفته ها که هیچ عرضه اولیه ای در بورس صورت نگرفت، خبر رسید که روز چهارشنبه این هفته مصادف با هفدهم شهریور ماه دو عرضه اولیه خواهیم داشت.

مورد اول به عرضه ۲۲۵ میلیون سهم از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد کیمیا تک است که تعداد ۱۸۰ میلیون سهام آن برای عموم سهامداران و مابقی برای صندوق های سرمایه گذاری عرضه خواهد شد. دارنده هر کد بورسی می تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تومان تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش داشته که معادل حداکثر ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود.

عرضه اولیه بزرگ دیگر نیز مربوط به چهار میلیارد سهم از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد فجهان خواهد بود. بر اساس اطلاعیه فرابورس، هر دارنده کد بورسی می تواند حداکثر ۸۰۰۰ سهم در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومان خریداری نماید که ارزش آن چهار میلیون و چهارصد هزار تومان خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا