بورس

انتشار آگهی عرضه سهام هلدینگ خلیج فارس بزودی

رییس سازمان خصوصی سازی، از انتشار آگهی عرضه سهام هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه خبر داد و گفت، حقوق مالکانه این هلدینگ در واگذاری، در اختیار وزارت اقتصاد است و ارتباطی به مدیرعامل آن ندارد.

به گزارش روند بازار به نقل از بااقتصاد، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی، درباره عرضه لغو عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، توضیح داد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، ایراداتی به نمونه قرارداد مرتبط با عرضه سهام پتروشیمی خلیج فارس وارد کرده است که پس از رفع این ایرادات، اطلاعیه بزودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: بلوک ۱ و ۲درصدی هلدینگ خلیج فارس، به دلیل شرایطی که دارد، از جمله نداشتن سهام مدیریتی و نقدی بودن، هنوز به فروش نرسیده است. برای بلوک ۱۵درصدی، مشتری وجود داشت، اما سازمان خصوصی‌سازی به دلیل ناقص بودن تضامین مشتریان، فروش آن را قبول نکرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد انتخاب پرحاشیه علی عسگری، رییس سابق سازمان صدا و سیما به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که بزرگ‌ترین شرکت بورسی ایران محسوب می‌شود و با واکنش منفی و گسترده فعالان بازار سهام مواجه شده است، اظهار کرد: حقوق مالکانه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درمورد واگذاری، با وزارت امور اقتصادی و دارایی است و ارتباطی به مدیرعامل آن ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا