کسب و کار

علت آبگیری کند ماشین لباسشویی چیست؟

گاهی اوقات هنگامی که قرار است لباس های کثیف را بشویید وقتی آنها را داخل درام ماشین لباسشویی قرار می دهید ، دستگاه را روشن و پودر را در آن می ریزید و با انتخاب برنامه مورد نظر، شستشو شروع می شود. اما ناگهان متوجه می شوید که ماشین لباسشویی به کندی آبگیری شده و شستشو به طور غیرعادی طولانی می شود. اولین چیزی که توصیه می شود این است که وحشت نکنید، زیرا آبگیری کند ماشین لباسشویی این به این معنی نیست که دستگاه خراب است،ممکن است بتوانید همه چیز را به تنهایی تعمیر کنید.

چه زمانی خودتان می توانید مشکل آبگیری کند ماشین لباسشویی را رفع کنید؟

اگر ماشین لباسشویی در حین چرخه شستشو به کندی آبگیری می کند، این مسئله می تواند نشان دهنده خرابی دستگاه و مجموعه ای از شرایط ناگوار یا بی احتیاطی شما باشد. موقعیت های اصلی را در نظر بگیرید که می توانید بدون تماس با تعمیرکار انجام دهید.

۱. فشار ضعیف آب

بررسی این امر ساده است کافی است شیر آب سرد را باز کنید و فشار را به صورت بصری ارزیابی کنید. اگر خیلی ضعیف است تبریک میگوییم مشکل پیدا شد . دو راه برای خروج از این وضعیت وجود دارد:
۱. فشار ضعیف را نادیده بگیرید. با این حال، در این مورد، شستشو مدت زمان زیادی دوام می آورد.
۲. صبر کنید تا فشار آب به حالت عادی برگردد. در این زمان می توانید با خدمات عمومی تماس بگیرید و از علل خرابی و زمان رفع آن مطلع شوید.

۲. شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی پیچ خورده است. 

اگر مشکلی در فشار آب وجود ندارد، باید شیلنگ تغذیه دستگاه را از نظر پیچ خوردگی بررسی کنید: ممکن است دقیقاً به این دلیل آب به خوبی وارد ماشین لباسشویی نشده یا ماشین لباسشویی به کندی آبگیری شود . اصلاح وضعیت ساده است ، کافیست شیلنگ را صاف کنید تا منبع آب بازیابی شود.

۳. فیلتر توری شیر ورودی نصب شده در ورودی ماشین لباسشویی مسدود شده است. 

در محل اتصال شیلنگ ورودی به ماشین لباسشویی یک فیلتر توری تعبیه شده است که تمام آب ورودی به دستگاه از آن عبور می کند. به دلیل وجود ناخالصی ها و ذرات ریز موجود در آب لوله کشی، این فیلتر به مرور زمان مسدود می شود و شروع به عبور ضعیف آب می کند. شما می توانید وضعیت را به صورت زیر حل کنید:
– آب را قطع کنید.
– شلنگ ورودی را باز کنید؛
– با استفاده از انبردست، فیلتر توری را با دقت از دریچه ورودی بیرون بکشید.
آن را با یک برس سفت پاک کنید و زیر یک جریان قوی آب بشویید. یک روش تمیز کردن موثر نیز روشی است که در آن فیلتر به مدت ۳۰ دقیقه در محلول اسید سیتریک غوطه ور می شود. آب لیمو یا اسید سیتریک به سرعت پلاک های انباشته شده را  از رویفیلتر توری از بین می برد و فیلتر به خوبی تمیز خواهد شد .

خرابی های احتمالی منجر آبگیری کند ماشین لباسشویی که به تعمیرکار نیاز دارند: 

۱.    نقص دریچه ورودی 

به دلیل خرابی، شیر الکترونیکی که منبع آب را به دستگاه تنظیم می کند، به طور کامل باز نمی شود و دستگاه به سادگی نمی تواند آب کافی بکشد و آبگیری ماشین لباسشویی به کندی انجام می شود . در ننیجه درام ماشین لباسشویی به خوبی با آب پر نمی شود و ممکن است خطای ورودی آب روی نمایشگر روشن شود.
برای رفع این مشکل در ماشین لباسشویی ،شیر باید با شیر جدید تعویض شود.

۲.    خرابی برد کنترل ماشین لباسشویی

در این وضعیت برخلاف آنچه در بالا توضیح داده شد است. شیر ورودی باز نمی شود. زیرا به دلیل خرابی، برد کنترل فرمان مورد نظر را نمی دهد. در نتیجه هیچ آبی وارد ماشین لباسشویی نمی شود. برای رفع این مشکل ، تعمیر یا تعویض برد کنترل مورد نیاز است.

۳.    از کار افتادن سوییچ فشار دستگاه

پر شدن مخزن ماشین لباسشویی بستگی به خوانش سنسور سطح آب دارد. هنگامی که برد کنترل سیگنال سرریز نادرستی دریافت می کند یا داده را دریافت نمی کند، دستگاه آبگیری کردن را متوقف می کند.  در نتیجه دستگاه به کندی آبگیری می شود .
برای رفع این مشکل تعمیرکار سوئیچ فشار را بررسی می کند و آنچه را که لازم است، تعمیر یا تعویض می کند.
به یاد داشته باشید که کارکرد دستگاه با نقص ممکن است منجر به یک نقص جدی شود که نیاز به تعمیرات گرانتری داشته باشد یا اصلاً تعمیر نشود بنابراین اگر متوجه شدید که آب وارد ماشین لباسشویی شما نمی شود از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید .
برای تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد ، کافی است با سامان سرویس تماس بگیرید . 
۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا