گردشگری

فعالیت ۳۰ هنرمند بافنده گیوه و کیف سنتی در شهرستان مهران

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران گفت: ۳۰ نفر صنعتگر هنرمند در این شهرستان در رشته‌های تولید گیوه(کفش سنتی) و کیف سنتی موفق به کسب پروانه انفرادی فعالیت شده اند.

به گزارش روند بازار به نقل از فارس، افشین صیفی زاده رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران گفت: تاکنون بیش از ۳۰ نفر در رشته های گیوه بافی و کیف سنتی توانسته اند آموزش کامل ببینند و پروانه فعالیت انفرادی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان مهران تعداد ۱۱ کارگاه تولیدی صنایع دستی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: تولید گیوه و کیف‌های سنتی از جمله این کارگاه ها است که با استقبال هنرجویان مواجه شده است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران ادامه داد: با حمایت از این هنرمندان صنعتگر تولید دست بافته های سنتی را در سطح شهرستان گسترش دهیم.

صیفی زاده ادامه داد: با توجه به همجواری شهر مهران و وجود مرز و پایانه مرزی ظرفیت صادرات صنایع دستی صنعتگران مهرانی وجود دارد و برای ایام اربعین غرفه فروش صنایع دستی در مرز و پایانه دایر می شود.

در ایلام، سال گذشته تعداد ۱۱۰ غرفه صنایع دستی ویژه اربعین دراستان ایلام دایر شد. استان ایلام دارای ۳۲ رشته صنایع دستی و ۹ هزار صنعتگر است.

گیوه یا کلاش یکی از پاپوش های بسیار قدیمی و سنتی عمدتا مردانه در استان ایلام و غرب کشور است که نیاز به احیا و توجه بیشتر دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا