کسب و کار

فواید استفاده از لیوان کاغذی چیست ؟

چکیده : امروزه تولید لیوان های کاغذی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بخش های مختلف زندگی افراد زیادی جایگاه ویژه ای را کسب کرده است.

این روزها چاپ لیوان یکبار مصرف کاغذی یکی از اختراعات محبوب بشر شده است که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از تولید لیوانهای کاغذی از لیوان یکبار مصرف پلاستیکی برای مصرف انواع نوشیدنی های گرم و سرد استفاده می شد، اما بعد از اینکه محققین به این مسئله رسیدند که ظروف پلاستیکی برای سلامت انسان بسیار مضر است استفاده از ظروف یکبار مصرف کاغذی رونق یافت.

تاریخچه پیدایش لیوان کاغذی

در سال ۱۹۱۷ لیوان‌های شیشه‌ای کاملا از دسترس مردم جمع شد و به جای آن تا سال ۱۹۴۲ لیوان‌های کاغذی در بیمارستان‌ها مورد استفاده افراد قرار گرفت. از طرفی هزینه تولید لیوان‌های کاغذی بسیار کمتر از لیوان‌های شیشه‌ای بود و همین موضوع و البته بازار خوبی که لیوان‌های یک‌بار مصرف داشتند، کم کم باعث شد که سرمایه‌گذاران به تولید این محصول علاقه‌مند شوند. این صنعت ابتدا در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و چین و سپس تمام دنیا، مورد توجه قرار گرفت. 

لیوان کاغذی چیست ؟

لیوان کاغذی یک لیوان یکبار مصرف است که از کاغذ ساخته شده و بعد از پوشیده شدن با پلاستیک یا موم از نشت مایع به بیرون یا خیس شدن کاغذ توسط آب جلوگیری می کند. لیوان های کاغذی از منابع تجدید پذیر ساخته می شوند و باید ماهیت بهداشتی داشته باشند.

ما معمولا به لیوان های ساخته شده از مواد کاغذی «لیوان کاغذی» می گوییم. در جامعه امروز مدیریت تولید و چاپ لیوان های کاغذی را با توجه به سطح مواد غذایی ارتقا داده ایم، بنابراین تمامی لیوان های کاغذی که در بازار به فروش می رسند باید دارای مجوز تولید کیفیت و ایمنی QS باشند

. مجموعه ساحل جنوب این افتخار را دارد که لیوانهای کاغذی با کیفیت را با استفاده از رنگ های بهداشتی تولید کند. سلامت و رضایت مشتریان از مهمترین اصول این مجموعه است، به همین دلیل این گروه در تولید و چاپ لیوان های کاغذی از جوهر گیاهی ضد آب استفاده می کند که این جوهر در برخورد با مایعات سرد و گرم حل نمی شود و به سلامت انسان آسیبی نمی رساند. لیوان کاغذی به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات کاغذی است که از محبوبیت بسیار بالایی نسبت به بقیه ظروف کاغذی برخوردار است.

مزایا لیوان های کاغذی چیست ؟

تصمیم داریم مزایای استفاده از لیوان های کاغذی را بررسی کنیم. اگر شما هم مثل من هستید و سعی می‌کنید از پلاستیک‌های یکبار مصرف اجتناب کنید، به شما پیشنهاد می کنم به سراغ لیوان های کاغذی بروید چون می تواند جایگزین سبزتری به جای لیوان های پلاستیکی باشد. امروزه مردم زیادی از لیوان های کاغذی استفاده می کنند و این لیوان ها در بسیاری از مکان ها مانند ادارات، مدارس، بیمارستان ها و بسیاری موارد دیگر رایج شده است. لیوان های کاغذی مزایای زیادی نسبت به لیوان های پلاستیکی و معمولی دارند. در ادامه این مقاله سعی داریم با برخی از مزایای استفاده از لیوان های کاغذی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

۱-  سازگاری با محیط زیست

مهمترین مزیت استفاده از لیوان های کاغذی این است که این لیوان ها دوستدار محیط زیست هستند و با توجه به شرایط هشدار دهنده گرمایش جهانی و سایر خرابی های محیطی، امروزه رایج ترین عاملی که باید در نظر داشت این است که محصولی که به طور گسترده استفاده می شود باید سازگار با محیط زیست باشد. از آنجایی که از پلاستیک یا استایروفوم ساخته نشده است، دارای مواد مورد استفاده زیست تخریب پذیر است. این لیوان ها چون از مواد یکبار مصرف ساخته شده اند، به راحتی تجزیه می شوند. ضمن اینکه لیوان های کاغذی از درختان طبیعی ساخته شده اند و بنابراین حاوی هیچ عنصر سمی نیستند.

۲-  تنوع بالا

 متنوع بودن یکی دیگر از دلایل محبوبیت لیوان های کاغذی است زیرا مشتریان می توانند گزینه های متنوعی را در بازار انتخاب کنند. این لیوان‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های جذاب مختلف طراحی و تولید می شوند تا افراد بتوانند بر اساس نیاز خود انتخاب کنند.

۳- ایمن بودن

 استفاده از لیوان های کاغذی بسیار ایمن و بهداشتی است. لیوان های کاغذی برای یک بار مصرف استفاده می شوند و در نتیجه از عفونت و شیوع بیماری جلوگیری می کنند. پیش از این به عنوان فنجان های سلامت شناخته می شدند زیرا برای ترویج بهداشت عمومی معرفی شدند. این لیوان ها که با استفاده از دستگاه تولید لیوان کاغذی چاپ می شوند، برای مصرف انواع نوشیدنی های گرم و سرد ایده آل هستند.

۴- استفاده راحت

 استفاده از لیوان های یکبار مصرف کاغذی و حمل راحت آنها یکی دیگر از ویژگی های این محصولات است. از آنجایی که وزن سبکی دارند، می‌توانید آن ها را به راحتی جابجا کنید.

استفاده برای تبلیغات

۵ – استفاده برای تبلیغات

 از دیگر مزایای لیوان کاغذی می توان به قابلیت استفاده در پروژه های تبلیغاتی اشاره کرد. اکثر شرکت ها برای معرفی برند خود از لیوان های کاغذی تبلیغاتی استفاده می کنند و برند خود را بر روی لیوان چاپ می کنند تا بتوانند از این طریق نیز تبلیغاتی را برای خود داشته باشند. در واقع می توان گفت که لیوان کاغذی تبلیغاتی بعنوان بهترین وسیله جهت معرفی برند شرکت ها در همایش ها و سمینارها است.

چاپ انواع لیوان های کاغذی از نظر سایز

چاپ انواع لیوان های کاغذی از نظر سایز

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی انسانها، بشر تمایل زیادی به تولید و چاپ لیوان های کاغذی پیدا کرد. محصولات کاغذی فواید و مزایای زیادی برای مصرف کننده خود داشتند و نقش مهمی در زندگی روزمره انسانها پیدا کردند، خوشبختانه امروزه چاپ لیوان کاغذی در طرح ها و نقش های مختلفی انجام می شود و به همین دلیل روز به روز بر محبوبیت این محصول افزوده می شود.

چاپ لیوان های کاغذی در انواع مختلف و به درخواست مشتریان انجام می شود. در ادامه انواع لیوان های کاغذی از نظر سایز به شرح زیر است :

۱- چاپ لیوان ۹۰ سی سی :  لیوان ۹۰ سی سی به لیوان تستر، لیوان شات و لیوان قهوه نیز مشهور است.

۲- چاپ لیوان ۱۱۰ سی سی : بیشترین کاربرد را برای صرف قهوه در کافی شاپ ها، بستنی فروشی ها و چایخانه ها برای نوشیدن چای دارد و همچنین نسبت به سایر لیوان های کاغذی دارای ارتفاع کمتری است.

چاپ انواع لیوان های کاغذی از نظر سایز

۳- چاپ لیوان ۱۲۰ سی سی : به دو دسته لیوان ۱۲۰ سی سی کف کوچک و لیوان ۱۲۰ سی سی کف بزرگ تقسیم بندی می شود.

۴- چاپ لیوان ۲۰۰ سی سی : سایز واقعی این لیوان ۱۱.۵×۲۴ سانتی متر می باشد. این لیوان ها در تماس با مایعات با درجه حرارت بالا کمترین تاثیر شیمیایی را دارند و اصول بهداشتی به صورت کامل در آنها رعایت شده است.

۵- چاپ لیوان ۳۶۰ سی سی : این لیوان در رستوران ها و کافی شاپ ها برای صرف نوشیدنی یا خوراکی های گرم استفاده می شود، در تولید این لیوان از کاغذ پلی اتیلن که خاصیت ضد آبی دارد استفاده می شود تا هیچ تاثیر مضری برای سلامتی انسان نداشته باشد.

شما استفاده از کدام سایز لیوان‌های کاغذی را ترجیح می‌دهید و به نظرتان در کدام مقاطع استفاده از این تکنیک تبلیغاتی بیشترین بازده را دارد؟ اگر در این مورد پیشنهادی داشتید می توانید از بخش نظرات در وبسایت sj-cup.ir برای ما پیشنهادات خودتان را ارسال نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا