اقتصادی

قیمت انواع گوشی موبایل نوکیا (جدول)

برند نوکیا محصولاتی با قیمت‌های متنوع در بازار ایران دارد. در عین حال طرفداران این برند منتظر مدل‌های جدیدی از آن هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، برند نوکیا در ایران طرفداران خاص خود را دارد؛ هر چند که بعضی معتقدند مدت‌هاست از دوران تب و تاب خود فاصله گرفته است و رقابت موفقی با برندهایی چون اپل و سامسونگ ندارد.

با وجود این، هنوز انواع مدل‌های آن با قیمت‌های متفاوتی در بازار ایران عرضه می‌شوند. جدول زیر قیمت برخی از مدل‌های برند نوکیا را در بازار نشان می‌دهد.

قیمت انواع مدل‌های برند نوکیا در بازار موبایل ایران- 15 تیر 1402
قیمت انواع مدل‌های برند نوکیا در بازار موبایل ایران- ۱۵ تیر ۱۴۰۲

مدل‌های جدید نوکیا در راه بازارهای بین‌المللی

برخی از علاقه‌مندان تکنولوژی معتقدند برند نوکیا مدت‌هاست که محصول چندان قابل توجهی که رقابتی تنگاتنگ با برندهای تاپ موبایل داشته باشد، ارائه نکرده است. اما اکنون محصول در راه بازار است که همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

زومیت در این مورد نوشت: «نوکیا قصد دارد پرچم‌دار جدید خود موسوم‌ به Magic Max را با نمایشگر بدون حاشیه، مشخصات فنی رده‌بالا و نرم‌افزار کاملاً بازطراحی‌شده معرفی کند.

گوشی پرچم‌دار آینده‌ی نوکیا، Magic Max نام خواهد داشت. شنیده‌ها حاکی از آن است این دستگاه اولین گوشی نوکیا خواهد بود که با رابط‌ کاربری Pure UI عرضه خواهد شد. برخی منابع دیگر ادعا می‌کنند پوسته‌ی اندرویدی نوکیا احتمالاً برای سایر محصولات این شرکت دردسترس قرار نخواهد گرفت که البته امیدواریم چنین خبری واقعیت نداشته باشد.

نوکیا مجیک مکس از طراحی منحصربه‌فرد ولی آشنا استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود نمایشگر این دستگاه از نوع بدون حاشیه و چیدمان دوربین پشتی آن شبیه آیفون‌های اپل خواهد بود.

گوشی نوکیا Magic Max همچنین از لبه‌های تخت بهره خواهد برد که این ویژگی نیز احتمالاً از آیفون ۱۴ الهام گرفته است. البته لبه‌های بدنه‌ی پشتی پرچم‌دار بعدی نوکیا کمی‌ گردتر از آیفون است که باعث خواهد شد با در دست گرفتن آن حس بهتری به شما القا کند.

طبق گزارش‌های قبلی، نوکیا مجیک مکس از نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED بهره خواهد برد و حاشیه‌های آن بسیار نازک خواهد بود. این صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد و وضوح آن ۱۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اعلام شده است. دوربین سلفی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی نیز در بریدگی پانچ‌هول بالای نمایشگر تعبیه خواهد شد.»

نوکیا مجیک مکس با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

زومیت در این مورد هم نوشته است: «مدل پایه نوکیا Magic Max با قیمت بسیار رقابتی ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این دستگاه احتمالاً در چهار رنگ شامل قرمز، مشکی، طلایی و سبز دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.»

ایمنا هم در مورد مدل جدید برند نوکیا گزارش داده است: «نوکیا مجیک مکس با قیمت ۴۰۴ دلار در هند عرضه خواهد شد. این محصول که در چندین رنگ متنوع در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن +FHD، نسبت صفحه ۲۰:۹ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.»

قیمت و تاریخ عرضه نوکیا مجیک مکس در ایران

نوکیا مجیک مکس بیست‌وچهارم آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی (پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲) وارد بازار هند می‌شود. علاقه‌مندان این برند در ایران، احتمالا باید مدت بیشتری منتظر محصول پرچمدار نوکیا باشند. ولی به احتمال زیادی اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال، محصول جدید به دست آنها می‌رسد.

مشخص نیست قیمت دلار در آن زمان به چه سطحی رسیده باشد. اما اگر متوسط قیمت این روزها (حدود ۵۰ هزار تومان) را در نظر بگریم، قیمت نوکیا مجیک مکس، بدون هزینه‌های واردات و سود فروشنده، حدود ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. به این نرخ باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد حقوق ورودی گمرکی، ۴ درصد مالیات علی‌الحساب و البته سود فروشندگان را نیز اضافه کرد. در نتیجه هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت نوکیا مجیک مکس با چه قیمتی به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا