اقتصادی

خبر فوری/ بیت‌کوین ۱۸ هزار دلار شد!

قیمت بیت‌کوین امروز ۲۸ خرداد ماه وارد کانال ۱۸ هزار دلاری شد. اتریوم هم به زیر کانال هزار واحدی وارد شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روند نزولی بیت‌کوین مدت‌هاست که آغاز شده اما کارشناسان و فعالان این بازار امیدوار بودند که قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار نرسد و برخی از فعالان بازار معتقد بودند که کانال ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلاری محدوده مقاومت مهمی در تعیین حرمت بعدی بیت‌کوین است.

امروز ۲۸ خرداد ماه این ارز دیجیتال کف مقاومتی ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد و با ۱۱ درصد افت، به قیمت ۱۸ هزار و ۸۹۱ دلار رسید.

آیا احتمال ریزش بیشتر بیت‌کوین وجود دارد؟


تحلیل‌گر فاینوست امروز در تحلیلی که بر بازار ارزهای دیجیتال نوشته، تاکید کرده که «به طور کلی می‌توان محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار را آخرین محدوده ریزشی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ دانست و بعد از تثبیت چند هفته‌ای در این محدوده‌ها، به دنبال نقاط ورود منطقی و ازدیاد سرمایه بود. اما در خصوص سایر رمزارزها و آلت‌کوین‌ها باید اندکی منتظر باشیم تا با یک فاصله زمانی، تقاضا در این پروژه‌ها نیز تقویت شود.»
این همان دیدگاهی است که معتقد است روند نزولی قیمت بیت‌کوین به زودی متوقف می‌شود و این رمزارز ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند.
اما دیدگاه دیگری که درباره ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که اگر بیت‌کوین به زیر ۲۰ هزار دلار برسد، باید منتظر ریزش بیشتر بازار بود.

از آن جمله، استراتژیست معروف بازار رمزارزها که با نام مستعار Dave the Wave شناخته می‌شود گفته بود زیر ۲۵ هزار دلار فرصت مناسبی برای خرید بیت‌کوین است و اکنون بیت‌کوین وارد منطقه خرید امن شده است.

اما آرتور هیز، مدیرعامل سابق BitMEX با تحلیل داده‌های زنجیره‌ای می‌گوید: یک قتل‌عام دیگر در راه است. بیایید کمی به بازار نگاه کنیم، پیش‌بینی‌ها می‌گوید کف بیت‌کوین ۲۰ هزار دلار و کف اتریوم هزار دلار است. اگر این محدوده بشکند بزرگان بازار چاره‌ای جز فروش دارایی خود ندارند.

«تا آنجایی که من روی نمودارها می‌بینم تنها راه این است که کتاب دعای لرد ساتوشی را بخوانید و امیدوار باشید خدا به داد بازار رمزارزها برسد. چون اگر سطوح حمایت شکسته شود ممکن است آنقدر به کیف پول خود سرنزنید که رمزتان را یادتان برود.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا