اقتصادی

وضعیت بازارها/ ثبات در بازار دلار، طلا و سکه

قیمت‌ دلار و طلا، امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را ۲۸٫۱۴۰ تومان اعلام کردند (بورس نیوز).

روز گذشته، قیمت دلار در بازار تهران اعلام نشد، بخاطر اینکه هرات به استقبال عید فطر رفت. در گذشته معامله‌گران بازار اعتقاد داشتند کانال هرات و تهران از یک مرجع مدیریت می‌شود، بعد از اینکه قیمت دلار سبزه بخاطر تعطیلی دلار هرات بیرون نیامد آن‌ها برای گمانه خودشان یک نشانه هم رویت کردند (اقتصانیوز).

روز شنبه، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۸,۱۰۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۸,۱۰۰ و سقف آن ۲۸,۲۲۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۸,۱۰۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵۶۶۱ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۰ تومان معامله می‌شود که تفاوت چندانی با روز گذشته در این لحظه ندارد.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ثبت شده است. این قیمت، از روز گذشته کمتر است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تفاوتی با روز گذشته در این لحظه ندارد.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشس است و به قیمت ۱,۸۸۳٫۸۵ دلار معامله می‌شود. قیمت جهانی طلا در آستانه ورود به کانال ۱ و ۹۰۰ دلاری قرار داشت اما عقب‌نشینی کرد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

درخواست اروپا از ایران

وال استریت ژورنال مدعی شد که اروپا از ایران می‌خواهد «موضوع سپاه» را کنار بگذارد و توافق جدید را امضا کند.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره وضعیت کنونی مذاکرات وین به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد: اتحادیه اروپا قصد دارد از ایران بخواهد که فعلا درخواست حذف نام سپاه از فهرست تروریستی آمریکا را کنار بگذارد.

این روزنامه نوشت: مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای از ۱۱ مارس تاکنون متوقف شده است، این در حالی است که همان زمان مقامات ایرانی و غربی گفتند که متن توافق عملا کامل شده است (فرارو).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا