اقتصادی

قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار ۱۰۰۰ تومان ارزان شد

قیمت دلار امروز با کاهش هزار تومانی، نیمه کریدور ششم را از دست داد و با روند کاهشی بازگشایی شد. دلار در حالی در روند نزولی افتاده که معامله‌گران افت قیمت در بازارهای جهانی را در کاهش ارزش دلار موثر می‌دانند.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار در شروع پنجمین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. این اسکناس امروز در پله پایانی کانال سوم کریدور ششم در حال معامله است.

قیمت انواع ارز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

معامله‌گران سایه تنش‌های سیاسی را از سر بازارها کوتاه می‌بینند و همین موضوع را دلیل آرامش حاکم در بازارها عنوان می‌کنند. از منظر تحلیلگران اقتصادی کریدور ششم منطقه تعادلی برای قیمت دلار محسوب می‌شود.

کارشناسان بازار به هزینه‌های دولت، کسری بودجه و رشد نقدینگی اشاره می‌کنند و معتقدند بازارساز با ارزپاشی اقدام به کاهش قیمت دلار کرده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد کاهش قیمت اونس جهانی طلا و نفت به کاهش التهابات قیمت در بازارهای داخلی کمک کرده است.

تتر ۶۴ هزارتومانی شد

قیمت درهم امروز با کاهش ۲۳۰ تومانی با رقم ۱۷ هزار و ۳۲۰ تومانی در حال معامله است. تتر با کاهش هزار تومانی همپای دلار ارزان شد و با رقم ۶۴ هزار و ۳۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۸۰۰ تومانی کریدور ۸۰ هزار تومانی را از دست داد و با رقم ۷۹ هزار و ۶۹۰ تومان در حال معامله است. امروز یورو بیش از هزار تومان ارزان شد و روی رقم ۶۸ هزار و ۴۹۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز نیز همانند روزهای گذشته افزایش پیدا کرد و به‌ترتیب با رقم‌های ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان عرضه شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا