اقتصادی

دلار صرافی ملی و طلا در آستانه کانال جدید/ قیمت دلار، طلا و سکه ۲۰ تیر ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار و طلا امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به آخرین روز کاری، ۲۷۹۰۹ تومان اعلام شد. به این ترتیب دلار صرافی ملی در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار دارد.

دلار در بازار آزاد امروز هم نسبتا ثبات دارد و امروز نوسان چندانی نداشته است. برخی کانال‌های تلگرامی که قیمت‌های بازار ارز را اعلام می‌کنند از پایان روز پنجشنبه، ۱۶ تیر به این سو، به روز نشده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۰۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۲۵۹۶۸ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۹۵ تومان رسیده است. به این ترتیب طلا در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار دارد.

قیمت سکه نیز افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم نسبت به روز گذشته همین ساعات کمتر است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند صعودی دارد و به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱,۷۳۵ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. البته بانک مرکزی نیز گزارش رشد نقدینگی در ۱۴۰۰را منتشر کرده است که در مورد تورم سیگنال افزایشی دارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه به منظور گفتگو و تبادل نظر با مقامات ایتالیا و واتیکان در خصوص موضوعات دوجانبه و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای در راس هیاتی تهران را به مقصد رم ترک کرد (مهر).

با وجود عدم حضور ایتالیا در گروه ۱+۵، این کشور از جمله بازیگران مهم در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. بر همین اساس ممکن است در این سفر، در مورد برجام و مذاکرات هسته‌ای نیز رایزنی شود.

در روزهای گذشته، سیگنال‌هایی برای بازار ارز ارسال شده است که می‌تواند بر قیمت دلار اثر داشته باشد. این پیام‌ها از یک سو به مذاکرات هسته ای و موارد موثر بر آن مربوط می‌شوند و از سوی دیگر به واقعیت‌های داخلی موثر بر بازار.

با وجود برخی سیگنال‌ها برای افزایش قیمت دلار و به تبع آن طلا و سکه، علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی این موضوع را بعید می‌داند.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: دلار در سقف قیمتی خود قرار گرفته است و احتمال توافقات هسته‌ای نیز هنوز بالاست. در این شرایط احتمالا رشد قیمت دلار متوقف می‌شود. اگر روند بازار در هفته آینده کاهشی نباشد، افزایشی بودن آن نیز بعید است.

در این میان به نظر می‌رسد دولت تلاش برای نزدیکی نرخ دلار صرافی ملی به بازار آزاد را ادامه می‌دهد. از آن سو با ارزپاشی و برخوردهای امنیتی تلاش می‌کند نرخ دلار در بازار آزاد را کنترل کند.

با وجود این، علی‌رغم کاهش نرخ اونس، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا