اقتصادی

ورود قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی/ کاهش قیمت طلا و سکه

سد مقاومت دلار در برابر کانال ۲۵ هزار تومانی، پس از چند روز بالاخره شکسته شد. اکنون قیمت دلار در بازار آزاد به حدود ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. در مورد نوسانات قیمت دلار و طلا در ادامه بخوانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌‌نیوز، قیمت دلار و طلا امروز در بازار ایران نوساناتی داشته است. سد مقاومت دلار در برابر کانال ۲۵ هزار تومانی، پس از چند روز بالاخره شکسته شد. سه‌شنبه هفته گذشته در مقاطعی از روز قیمت دلار وارد کانال پایین‌تر شد اما دوباره به محدوده ۲۶ هزار تومان بازگشت. پس از آن حتی تا مرز شکستن کانال هم رفت اما این اتفاق رخ نداد.

اکنون دلار در بازار آزاد در حدود قیمتی ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. برخی کانال‌های تلگرامی قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۸۷۰ تا ۲۵ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام می‌کنند.

کاهش قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز قیمت‌ها نزولی است. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. در حالی که ساعاتی پیش تا ۱ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان نیز بالا رفته بود.

قیمت سکه طرح جدید که امروز به ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان نیز رسیده بود، اکنون به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم اما افزایشی است و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. این به معنای افزایش ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه طرح قدیم نسبت به ساعاتی پیش است.

در لحظه تنظیم این خبر، قیمت اونس تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ اوکراین و روسیه، افزایشی بوده و به ۱۹۷۰ دلار رسیده است. اما در بازار ایران قیمت دلار و طلا با توجه به اخبار مذاکرات وین و گفتگوهای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی کاهشی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا