اقتصادی

ادامه روند ثبات در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و سکه در بازار ۱۴ مهر

اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۴۸ دلار کاهش پیدا کرد. کاهش اونس جهانی در کنار ثبات قیمت دلار در بازار امروز موجب کاهش نسبی قیمت طلا و سکه در بازار شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در بازار امروز ۱۴ مهر اونس جهانی طلا با نوساناتی همراه بود و در پایین‌ترین نرخ خود به ۱۷۴۸ دلار رسید. در بازار امروز اونس جهانی با روند نزولی همراه بود و از طرفی قیمت دلار با یک ثبات نسبی و حفظ کانال ۲۸ هزار تومان همراه بود. کاهش اونس جهانی و ثبات قیمت دلار موجب ثبات و کاهش نسبی قیمت طلا و سکه شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران با نرخ یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ باقی ماند و با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

رشد چشم‌گیر قیمت سکه در روزهای گذشته

برگشت قیمت دلار در روز دوشنبه به سکه امامی نیز کمک کرد که در موقعیت صعودی قرار بگیرد. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی ۲۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید. سکه همچنان کار دشواری برای شکست مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی دارد.

سکه در معاملات روز دوشنبه نوسانات صعودی کمرنگی از خود نشان داد که این تغییرات ناشی از افزایش بهای اونس طلا در شروع معاملات بازار جهانی بود. اما ابهامات موجود در بازار ارز همچنان بر بازار طلا و سکه سایه افکنده و مانع تاثیر بیشتر مولفه خارجی بر بهای سکه شده است.

برخی فعالان اعتقاد دارند که سکه امامی در هفته‌های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و با نزدیک شدن به محدوده مقاومتی ۱۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان، فشار فروش افزایش یافته است. این در حالی است که با توجه به روند صعودی سکه امامی و مسکوکات طلا در روزهای اخیر شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی و بهای بازاری این فلز گران‌بها نیز کاهش یافته است. بر این اساس هر قطعه سکه امامی در روز ماقبل تعطیلات به محدوده ۱۲‌میلیون و ۷۰‌هزار تومان رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا