اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۲/ قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری روند کاهشی داشت اما این کاهش بسیار کم بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان شد و قیمت سکه امامی هم به ۲۸ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان شد. قیمت نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون تومان شد.

در چند روز گذشته ورود دلار به کانال ۵۳ هزار تومان سکه را وارد کانال ۳۰ میلیون تومان کرد اما روند کاهشی قیمت دلار سبب شد که قیمت طلا و سکه هم روند کاهشی در پیش بگیرد. اما قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟

قیمت سکه و به خصوص طلا در هفته جاری تحت تاثیر قیمت دلار بود و در هفته آینده هم برای پیش بینی قیمت طلا و سکه باید روند قیمت دلار را پیش بینی کرد.

با توجه به اتفاقات و رویدادهای سیاسی قیمت دلار افزایشی بود و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد. به نظر می‌رسد که در هفته آتی هم روند قیمت دلار مانند هفته جاری در کانال جدید ماندگار شود و به همین دلیل احتمالا قیمت طلا و سکه نوسان چندان زیادی نداشته باشد.

بررسی بازار در چند هفته گذشته نشان می‌دهد قیمت سکه کاملا تحت نوسانات دلار بوده و با هر تغییری در قیمت دلار، سکه هم تغییر کانال داده است. این تغییرات در سکه امامی و بهار آزادی بیشتر دیده می‌شود. اما روند قیمت طلا در چند هفته گذشته کمتر تحت تاثیر قیمت دلار بوده و طلا نشان داده که فعلا میل افزایش ندارد و نوسانات آن بسیار محدود است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا