اقتصادی

تعادل نسبی در بازار سکه/ سقوط آزاد طلای جهانی

بازار طلا و سکه هفته گذشته را در مسیری کاهشی پشت سر گذاشتند. قیمت طلای جهانی نیز در چند روز اخیر به پایین‌‌ترین سطح خود در مقایسه با ۹ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار طلا و سکه هفته‌‌ گذشته را عمدتا با تمایلات نزولی پشت سر گذاشت. به‌طوری که قیمت سکه امامی طی معاملات هفته اخیر با ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و بازگشت مجدد به بالای مرز ۱۵ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و در همان سطح نیز به معاملات خود خاتمه داد و عملکرد هفتگی منفی ۸۲/ ۳ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

علاوه بر این لازم به ذکر است که سکه پس از ۶ ماه بیشترین افت هفتگی خود را تجربه کرد. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که نگرانی از افزایش تورم و میزان عرضه دلار، عوامل داخلی هستند که می‌توانند به سرعت در جهت افزایش یا کاهش بر قیمت طلا و سکه اثر بگذارند. از این رو انتظار می‌‌رود بهای سکه هفته‌‌ای نسبتا متعادل را در پیش داشته باشد.

ریزش قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در بازار جهانی طی چند روز گذشته به پایین‌‌ترین سطح خود طی ۹ ماه اخیر رسیده است. به‌طوری که این فلز گرانبها در زیر سطح ۱۷۳۰ دلار نیز معامله شد.

در همین راستا طی روزهای اخیر قیمت اونس جهانی طلا افتی قابل ملاحظه را تجربه کرده که به سبب ریزش شدید بهای این دارایی توجه بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده است.

نگرانی اعضای فدرال رزرو از ریشه‌‌دار شدن تورم باعث شده است که آنها همچنان قصد افزایش نرخ بهره را داشته باشند. علاوه بر این کرونا بار دیگر دوباره شدت گرفته و اخباری از شروع مجدد قرنطینه‌ها در جهان به گوش می‌‌رسد.

این اخبار باعث شده تا سرمایه‌گذاران بیش از پیش نگران رشد اقتصاد جهانی باشند. هر اونس طلا ساعت ۱۹ دیروز معادل ۱۷۴۳دلار در بازارهای جهانی معامله شد.(دنیای اقتصاد)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا