اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز پنجشنبه یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان ثبت شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین با کمی کاهش نرخ ۱۷۸۶ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۷۶ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۲ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز با روندی افزایشی به ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت ربع سکه نیز سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت طلا و سکه در بازار 25 آذر 1400

کاهش قیمت فلزات گرانبها در سایه جلسه فدرال رزرو

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند به طوری که شاخص‌های سهام اروپایی عمدتا افزایشی و شاخص‌های آسیایی عمدتا کاهشی بودند.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته قیمت نفت خام نیمکس کاهش یافت و به قیمت ۶۹.۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد. شاخص دلار آمریکا هم در معاملات روز گذشته افزایش یافت. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۴۴۱ درصدی رسید.

از دیدگاه تکنیکال، روند صعودی معاملات آتی طلای فوریه مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را از دست داده‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۱۷۶۱ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۹.۱۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۹۴.۳۰ دلار در هر اونس است.

سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۶.۱۰ دلار در هر اونس وسطح حمایتی دوم ۱۷۶۱ دلار در هر اونس عنوان شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا