اقتصادی

تقاضای خرید طلا آب رفت/ کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

امروز یکشنبه ۱۷ مهر ماه بازار طلا همانند دیروز روند کاهشی داشت. فعالان بازار معتقدند علاوه بر کاهش قیمت دلار، کاهش تقاضا برای خرید در روزهای اخیر عامل پایین آمدن قیمت سکه و طلا است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز در دومین روز هفته ، طلا با روند نزولی کار خود را در بازار آغاز کرد و سکه طرح قدیم با ۱۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل به ۱۴ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان رسید. در حالی که هفته گذشته بسیاری از فعالان بازار روند قیمت طلا و سکه را صعودی پیش‌بینی کرده بودند اما کاهش انس جهانی طلا و افت قیمت دلار در بازارهای داخلی بر بازار این فلز با ارزش اثر گذاشت.

امروز یکشنبه ۱۷ مهرماه قیمت سکه نیز مانند روز گذشته ریزش کرد. سکه طرح جدید با ۳۹ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید. نیم سکه همانند روز گذشته بدون تغیییر قیمتی هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز بدون تغییر قیمتی نسبت به روز شنبه با نرخ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.

سکه یک گرمی با ۵۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۹۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و۳۵۸ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۵ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان رسیده است.

به اعتقاد فعالان بازار ارزپاشی دوباره دولت برای ثبات بازار دلار بر نرخ طلا تاثیر گذاشت.گفتنی است که نرخ حباب هر قطعه از این فلز گران‌بها نیز در معاملات امروز در محدوده کانال قیمتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی محاسبه شد.

هر چند که کشتی‌آرا در گفت‌و گو با تجارت‌نیوز روند جهانی طلا در روزهای هفته جاری را به دلیل تغییراتی در بازارهای نفتی و افزایش نرخ تورم جهانی کاهشی ندانست. اما گویا کاهش تقاضا و اقدامات بازارساز روند بازار طلا را به سوی افت قیمت سوق داده است.

به اعتقاد فعالان بازار دلیل دیگر کاهش نرخ طلا اتفاقات روز گذشته در بازار است که باعث شد تقاضای زیادی وارد بازار نشود. در شرایطی که حجم معاملات پایین است نوسان قیمتی نیز ناپایدار است. این در حالی است که بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود و دیروز بیش از ۶ دلار پایین آمد و در محدوده هزار و ۶۹۵ دلار معامله شد.

با توجه به ریزش قیمت سکه و طلا و نیز کاهش دستوری قیمت دلار باید دید در روزهای آینده دولت تا چه میزان توانایی کنترل بازار دلار را در دست خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا