اقتصادی

اولین قیمت لیر در شروع اسفند ماه ۱۴۰۰

لیر ترکیه امروز یکشنبه یک اسفند ۱۴۰۰ با قیمت هزار ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این ارز نسبت به معاملات گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، لیر ترکیه امروز یکشنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ با قیمت هزار ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این ارز نسبت به معاملات گدشته تغییری نداشته است.

از ابتدای صبح تاکنون (ساعت ۹:۳۰) بالاترین قیمتی که در بازار امروز برای لیر ترکیه به ثبت رسید هزار و ۹۱۰ تومان است.

با تورم موجود در ترکیه ارزش پول ملی این کشور افت کرده، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت ترکیه در تلاش برای تقویت لیر، طلای «زیر تشک» مردم را هدف گرفت. دولت اردوغان امیدوار است در آخرین طرح برای نجات لیر حدود ۲۵ میلیارد دلار از این فلزات پنهان شهروندان را به ارز تبدیل کند.

وزیر دارایی ترکیه در جریان سفر به لندن به سرمایه گذاران گفت ترکیه تلاش خود را برای جذب پس انداز مردم به کار گرفت و طرحی را با هدف وارد کردن میلیاردها دلار طلای زیر تشکی شهروندان به سیستم بانکی به اجرا می گذارد.

«نورالدین نباتی» تصریح کرد که دولت «رجب طیب اردوغان» امیدوار است ۱۰ درصد از ۲۵۰ میلیارد دلار طلایی که تخمین زده می‌شود توسط ترک‌ها در خانه‌هایشان تبدیل به طلا شده است را جذب و به لیر تبدیل کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا