اقتصادی

قیمت محصولات جدید سایپا برای مصرف‌کننده اعلام شد + جدول شهریور ماه ۱۴۰۲

پس از اعلام قیمت محصولات جدید سایپا توسط شورای رقابت، اکنون نرخ این خودرو برای مصرف‌کنندگان اعلام شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از دیجیاتو، پس از اعلام نرخ درِ کارخانه خودروهای جدید سایپا، این شرکت بهای نهایی محصولات خود برای مشتریان را اعلام کرد. در لیست قیمت محصولات جدید سایپا خودروهایی همچون شاهین اتوماتیک، اطلس، کوییک GX و ساینا GX حضور دارند. این قیمت‌ها به‌صورت گران‌مایه اعلام شده‌اند و انتظار داریم که موجب نارضایتی متقاضیان این خودروها شوند. سایپا همگام با اعلام نرخ‌های جدید، شرایط پیش‌فروش این خودروها را با موعد تحویل سال آینده نیز اعلام می‌کند.
مبالغ اضافه‌شده به قیمت خودروهای سایپا شامل این موارد هستند: ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک خودرو.

جدول قیمت محصولات جدید سایپا در شهریورماه ۱۴۰۲:

خودروقیمت
شاهین اتوماتیک۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰
اطلس G۳۹۵.۰۰۰.۰۰۰
ساینا GX۳۲۶.۰۰۰.۰۰۰
ساینا S تیپ DA۳۱۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک GXR۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰

در جدول قیمت محصولات جدید سایپا، لقب گران‌ترین خودرو به شاهین اتوماتیک می‌رسد. این خودرو با نرخ نهایی ۶۲۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود؛ البته اگر آن‌ها قادر به خرید این خودرو باشند! به عبارت دیگر، نسخه اتوماتیک شاهین ۲۰۰ میلیون تومان از نسخه دنده‌ای آن گران‌تر است. تغییر تریم داخلی، استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر سیستم سرگرمی، نصب کروز کنترل و درنهایت استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT باعث شده‌اند تا این خودرو ۴۷ درصد گران‌تر از نسخه دنده‌ای به فروش برسد.

رقیب مستقیم این خودرو، یعنی تارا اتوماتیک، با قیمت ۴۹۰ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد. بنابراین شاهین اتوماتیک از نزدیک‌ترین رقیب خود ۲۷ درصد گران‌تر خواهد بود. البته درحال‌حاضر امکان تحویل شاهین به مشتریان وجود ندارد و آن‌ها باید برای تحویل این خودرو مدت‌ها صبر پیشه کنند!

دیگر خودرو سایپا که طی مدت اخیر توجهات را به خود جلب کرد، سایپا اطلس است. این خودرو با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان توسط این شرکت به متقاضیان عرضه می‌شود. البته همانند شاهین اتوماتیک، مشتریان امکان دریافت این خودرو درحال‌حاضر را ندارند. به عبارتی، سایپا این خودرو را با قیمتی معادل تارا دنده‌ای به مشتریان عرضه می‌کند. بدیهی است که در این محدوده قیمتی گزینه‌های بیشتری برای مشتریان وجود داشته و حتی خرید کوییک برای مصرف‌کنندگان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا