سیاسی

آغاز ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از امروز، پنجشنبه (۲ نوامبر / ۱۱ آبان) آغاز می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌رغم مخالفت‌های آمریکا ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از امروز، پنجشنبه (۲ نوامبر / ۱۱ آبان) آغاز می‌شود.

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل ۲۰ اردیبهشت‌ماه جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان رئیس این مجمع انتخاب کرده بود. مجمع اجتماعی شورایی است که جلسات آن به‌طور سالانه برگزار می‌شود و به موضوعی ویژه می‌پردازد. موضوع مباحثات امسال، «نقش علم، فناوری و نوآوری» در پیشبرد حقوق بشر خواهد بود.

نشست مجمع اجتماعی روزهای دوم و سوم نوامبر در مقر سازمان ملل در ژنو به‌ریاست علی بحرینی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.

انتخاب ایران به ریاست این مجمع عصبانیت آمریکا را به‌همراه داشت. ودانت پاتل اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران در واکنش به انتخاب سفیر ایران در ژنو به‌عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ مدعی شد: «معرفی ایران به‌عنوان رئیس بعدی گروه اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل عمیقاً نگران‌کننده است.»

وی ادعا کرد: انتخاب نماینده کشوری که ناقض فاحش و دائم حقوق بشر است، به‌عنوان رئیس چنین گروهی مؤثر بودن آن را محدود می‌کند. معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا در سال ۲۰۱۵ با تشکیل این گروه مخالفت کرد و معتقد بود که این گروه کارایی محدود خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا