کسب و کار

نظرات آینده شغلی و مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل ۱۴۰۱

شغل تعمیرات موبایل یکی از پرطرفدارترین شغل‌های تعمیراتی و فنی در ایران است که با توجه به درآمد بالا و بازارکار عالی، در سال های اخیر طرفداران بیشتر و بیشتری پیدا کرده است. اگر شما هم به دنبال یک شغل پردرآمد با سرمایه اولیه متوسط هستید و به حوزه فنی و تعمیراتی علاقه دارید، به احتمال زیاد به شغل تعمیرات موبایل فکر کرده‌اید.

با توجه به داغ بودن بازار آموزش تعمیرات موبایل هم در رشته سخت افزار و هم در رشته نرم افزار موبایل، در این مقاله به بررسی آینده شغلی و مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل در سال ۱۴۰۱ می‌پردازیم. اگر درباره ورود به شغل تعمیرات موبایل یا شرکت در کلاس‌های آموزش تعمیرات موبایل دچار شک و دودلی شده‌اید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی شغل تعمیرات موبایل

این روزها گوشی هوشمند در زندگی اکثر افراد جامعه در گروه‌های سنی مختلف نقش مهم و حیاتی‌ای پیدا کرده است. گوشی‌های موبایل سیستم پیچیده و ظریفی دارند و ممکن است دچار انواع خرابی‌ها و مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری شوند. تمامی گوشی های موبایل از گوشی های ساده و قدیمی گرفته تا گران قیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، همه در معرض خرابی و ایراد قرار دارند.

تعمیر خرابی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موبایل در حوزه کار تعمیرکاران موبایل قرار می‌گیرد. تعمیرکار موبایل متخصصی است که پس از گذراندن آموزش‌های لازم و تسلط یافتن بر نحوه کار گوشی موبایل و روش‌های عیب‌یابی و تعمیرات انواع مدل‌ها و برندهای گوشی موبایل، دانش و تخصص کافی برای رفع انواع ایرادات گوشی‌های موبایل را کسب کرده است.

شغل تعمیرات موبایل چگونه است؟

شغل تعمیرات موبایل چگونه است؟

شغل تعمیرات موبایل یکی از شغل های تعمیراتی با بازارکار و درآمد بالا است. علت بازارکار و درآمد مناسب شغل تعمیرات موبایل، بالا بودن نیاز به تعمیرکار موبایل در سطح جامعه است. به جرات می توان گفت اکثر افراد حداقل یک بار به مغازه های تعمیرات موبایل مراجعه کرده اند.

با توجه به تغییرات سریعی که در بازار موبایل و تکنولوژی های به کار رفته در مدل های جدید موبایل در جریان است، تعمیرکار موبایل باید دانش و مهارت خود را به روز نگه دارد و با روش های روز عیب یابی و تعمیر موبایل آشنا باشد. اگر به حرفه تعمیرات موبایل علاقمند هستید، می توانید با شرکت در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل آموزشگاه های معتبر و دریافت مدرک فنی حرفه ای وارد بازار این شغل شوید و کسب درآمد کنید.

درآمد شغل تعمیرات موبایل در ۱۴۰۱ چقدر است؟

یکی از سوالاتی که اکثر متقاضیان کلاس های آموزش تعمیرات موبایل می پرسند، میزان درآمد شغل تعمیرات موبایل است. از آنجایی که شغل تعمیرات موبایل یک شغل آزاد محسوب می شود و درآمد ثابتی ندارد، نمی توان به راحتی میزان درآمد این شغل را به صورت دقیق حدس زد.

به طور کلی درآمد شغل تعمیرات موبایل به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله: مهارت و تخصص تعمیرکار، مشتری مداری تعمیرکار، تبلیغات، محل مغازه، ساعات کاری و تجهیزات. در سال ۹۹ میانگین درآمد ماهانه تعمیرات موبایل بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان برآورد شده بود. آمار دقیقی از درآمد شغل تعمیرات موبایل در سال ۱۴۰۱ در دست نیست اما به طور کلی می توان درآمد متوسط رو به بالایی را برای این شغل پیش بینی کرد.

آینده شغل تعمیرات موبایل

یکی از سوالات متداول در میان متقاضیان شرکت در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل، آینده شغلی تعمیرات موبایل است. اگر بخواهید روی یک شغل سرمایه گذاری مالی و زمانی کنید، قاعدتا باید از آینده شغلی خودتان مطمئن باشید. با توجه به کاربرد گسترده موبایل و تبلت در میان اقشار مختلف جامعه و گرایش کسب و کار ها به سمت اینترنتی شدن، می توان با قاطعیت گفت که کاربرد موبایل و تبلت در سال های آینده نه تنها کم نمی شود بلکه افزایش نیز خواهد داشت.

زمانی که نیاز جامعه به موبایل زیاد باشد، نیاز به تعمیرکار موبایل هم زیاد می شود. می توان پیش بینی کرد که در سال های آینده نیاز به تعمیرکار موبایل در شهر های مختلف کاهش نخواهد داشت و مردم بیشتر از سال ها پیش به مغازه های تعمیرات موبایل مراجعه خواهند کرد.

مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل

تا اینجا درباره بازارکار و درآمد و آینده شغلی تعمیرات موبایل صحبت کردیم اما هر شغلی هرچقدر هم پردرآمد باشد، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. برای انتخاب هر شغلی باید مزایا و معایب آن شغل را کنار هم بگذارید و مقایسه کنید.

مزایای شغل تعمیرات موبایل

مزایای شغل تعمیرات موبایل

۱. درآمد بالای شغل تعمیرات موبایل

۲. تعداد مشتریان تعمیرکاران موبایل در سال های اخیر روند صعودی قابل توجهی داشته است.

۳. نیازی به مدرک تحصیلی و دانشگاهی نیست

۴. یادگیری تعمیرات موبایل آسان است

۵. دوره یادگیری تعمیرات موبایل کوتاه است

۶. برای علاقمندان به تکنولوژی شغل مناسبی است

۷. تعمیرکاران موبایل از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار می شوند

۸. سرمایه لازم برای شروع کار تعمیرات موبایل نسبتا کم است. سرمایه اولیه شامل هزینه آموزش تعمیر موبایل و هزینه خرید ابزارهای تعمیراتی و اجاره مغازه است.

۹. ساعات کاری انعطاف پذیر

۱۰. قابلیت تنظیم بار کاری وجود دارد

۱۱. پتانسیل نامحدود برای کسب درآمد وجود دارد

۱۲. می توانید رئیس خودتان باشید

معایب شغل تعمیرات موبایل

۱. احتمال نوسان بازار وجود دارد

۲. در اوایل کار ممکن است به علت بی تجربگی خساراتی ایجاد کنید

۳. اگر به کار های فنی علاقه نداشته باشید ممکن است کار برای شما تکراری یا خسته کننده شود

۴. باید مسئولیت هرگونه خسارت به گوشی مشتری را بر عهده بگیرید

۵. در اوایل کار ممکن است جذب مشتری با مشکل مواجه شود

۶. درآمد شما ثابت نیست و نوسان خواهد داشت.

اشباع شدن تعمیرات موبایل

احتمالا شما هم بعد از دیدن تعداد زیاد مغازه های تعمیرات موبایل در سطح شهر، به این فکر افتاده اید که شاید بازار تعمیرات موبایل اشباع شده است و شما شانسی برای ورود به این بازار را ندارید. اما واقعیت این است که بازار تعمیرات موبایل هنوز اشباع نشده و نیاز به تعمیرکار متخصص و حرفه ای علی رغم تعداد بالای مغازه های تعمیرات موبایل هنوز وجود دارد.

اول از همه باید توجه داشته باشید که تعداد قابل توجهی از مغازه های تعمیرات موبایل فقط واسط بین تعمیرکار و مشتری هستند و خودشان تعمیرات انجام نمی دهند. دوما، با توجه به افزایش مشتری تعمیرات موبایل، نیاز به تعمیرکار حرفه ای موبایل افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، کار هایی مثل تعویض باتری که در گذشته توسط خود کاربر انجام می شد امروزه حتما باید توسط سخت افزار کار موبایل انجام شود. همچنین کار های نرم افزاری مثل برداشتن قفل اف آر پی یا آنلاک آیکلود از جمله خدماتی هستند که در گذشته نیازی به آن ها وجود نداشت اما این روز ها مشتریان زیادی دارند. به طور کلی اگر شما یک تعمیرکار موبایل خوب باشید، چه در حوزه سخت افزار چه نرم افزار، و بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید، همیشه مشتری خواهید داشت.

شغل نرم افزار موبایل

شغل تعمیرات نرم افزار موبایل یکی از زیرشاخه های شغل تعمیرات موبایل است که با جنبه نرم‌افزاری موبایل سر و کار دارد. افرادی که به کارهای نرم‌افزاری علاقه دارند و دوست ندارند کار های سخت‌افزاری انجام دهند و با ابزارهایی مثل هیتر و هویه سر و کار داشته باشند، می توانند شغل تعمیرات نرم افزاری موبایل را انتخاب کنند. برای ورود به این شغل باید در یک دوره آموزشی معتبر شرکت کنید. سرفصل های آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل را می‌توانید در وبسایت آموزشگاه تعمیرات زانکو مطالعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا