کسب و کار

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی، یکی از روش های درمانی موضوعی برای پوست و مو است که تاثیرات بسیار مفیدی بر روی پوست و مو می گذارد. این روش کم آبی پوست و چین و چروک های سطحی پوست را، درمان می کند. همچنین مزوتراپی مو از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب تقویت مو می شود.

مزوتراپی یا درمان لایه میانی پوست

مزوتراپی از دو کلمه مزو و تراپی تشکیل شده است که هر کدام معنای خاص خود را دارند. مزو که در زبان لاتین به آن meso می گویند، به معنی میانی یا میان است. در مقابل کلمه تراپی که در لاتین به آن therapy، گفته می شود به معنای درمان می باشد. بنابراین همانطور که تا به الان فهمیدید، مزوتراپی به معنای درمان لایه میانی پوست است. حال سوالی که پیش می آید، این است که لایه میانی پوست چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با لایه های پوست، توضیحات بیشتری را برایتان بازگو کنیم.

ساختار داخلی پوست

پوست از سه لایه تشکیل شده است که به آن اپی درم (سطحی ترین لایه پوست ) و درم (لایه میانی پوست) و هیپودرم (عمقی ترین لایه پوست) گفته می شود.

اپی درم

این بخش از پوست، سطحی ترین لایه پوست می باشد که از سلول های شاخی و مرده تشکیل می شوند. این لایه حدودا دارای یک میلی متر ضخامت است. سلول هایی که در آن وجود دارند به صورت مرتب از بین می روند و از روی پوست ریخته می شوند.

درم

درم یا لایه میانی (derma) که مزوتراپی بر روی آن انجام می شود. بافتی که در این لایه وجود دارد، بافت پیوندی انعطاف پذیر است.  رشته های پروتئینی که در این لایه وجود دارند، سبب سفتی و استحکام پوست ما می شوند. اما زمانی که سن ما بالا می رود، این رشته ها نیز کیفیت خود را از دست داده و از مقدار آن ها کاسته می شود. در نتیجه پوست ما شل و کدر و خشک خواهد شد. برای مقابله با آن باید به سراغ مزوتراپی مو و پوست برویم، تا ظاهری شاداب داشته باشیم.

هیپودرم

این بافت، عمقی ترین لایه پوست است که از بافت چربی و پیوندی تشکیل شده است. وظیفه این لایه اتصال لایه میانی به ساختار های زیرین است.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو، روشی است که انواعی از سرنگ ها و دارو ها و ترکیبات خاص را به لایه میانی یا همان درم، تزریق می کنند. پیاز مو، واقع در لایه میانی است. برای این که بتوانیم مواد مغذی و مفید را به مو برسانیم، باید سرنگ و دیگر تجهیزات به این لایه تزریق شوند. با این کار، مواد مغذی مستقیما به پیاز مو رسیده و تاثیر بسیار زیادی بر روی مو های ما خواهند گذاشت. بعضی از دارو های موضعی، وجود دارند که به خوبی نمی توانند از اپی درم عبور کنند، به همین دلیل تاثیر آن ها به اندازه مزوتراپی مو نیست.

مزوتراپی مو

آیا می توان آلوپسی را با مزوتراپی، درمان کرد؟

با استفاده از مزوتراپی، می توان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه را درمان کرد. بیش تر پزشکان برای درمان ریزش مو ارثی و … این روش را پیشنهاد می کنند. افرادی که از داروهای موضعی محرک مو همچون ماینوکسیدل و فیناستراید، استفاده می کنند، به سراغ مزوتراپی مو نیز می روند. زیرا ماینوکسیدل و فیناستراید همانطور که گفته شد، به خوبی از لایه اپی درم، عبور نمی کنند. به همین دلیل تاثیر آن ها زیاد نیست. این افراد به سراغ مزوتراپی می آیند تا نتیجه بهتری در کنار استفاده از ماینوکسیدل و فیناستراید، بگیرند.

مزوتراپی برای چه کسانی بی فایده است؟

  • مزوتراپی برای افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند، ممکن است جوابگو نباشد. به عنوان مثال برای کسانی که از داروهای شیمی درمانی استفاده می کنند، جوابگو نخواهد بود. البته این افراد می توانند بعد از اتمام درمان خود به سراغ مزوتراپی مو بیایند.
  • در بعضی از مردان  بالای ۴۰ سال و بعضی از زنان بالای ۶۰ سال که دارای طاسی آندروژنی شدید می باشند.
  • افرادی که بیماری دیابت یا هپاتیت یا هموفیلی یا ایدز یا … را داشته باشند.
  • مزوتراپی برای خانم های باردار نیز مناسب نیست و بهتر است که پس از اتمام دوران بارداری خود، اقدام کنند.
  • افرادی که ریزش مو آنها بخاطر بیماری های زمینه ای همچون سفلیس است، ممکن است مزوتراپی برای آن ها فایده ای نداشته باشد.

برای مزوتراپی کجا برویم؟

مزوتراپی مو یکی از بهترین راه ها برای تقویت مو و پرتراکم نمودن موهای سر می باشد. مرکز مشاوره کاشت مو دنیز یکی ازمراکز شناخته شده در تهران است که کلیه خدمات کاشت مو، کاشت ابرو  مزوتراپی مو در تهران را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا