کسب و کار

مشاوره فروش چیست؟ و چه وظایفی دارد؟

فروش، پایه و اساس هر کسب و کار کارآمد است. مشتریان سوخت عملیات هستند و واداشتن آنها به خرید محصول یا خدمات شما از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر فروش کاهش یابد، کل کسب و کار شما فشار را احساس می‌کند.

هنگامی که کسب و کار شما نیاز به افزایش فروش دارد، زمان آن رسیده است که مشاوره فروش را از یک مشاور فروش حرفه ای دریافت کنید تا نتایجی را که برای آن تلاش کرده اید به دست آورید. مشاوره فروش در انواع زمینه ها وجود دارد، بنابراین چه فروشنده ماشین باشید و چه یک شرکت بازاریابی، کارشناسانی وجود دارند که می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا به نتایج جدیدی برسد.

مشاوره فروش چیست؟

در دنیای کسب و کار، مشاوره به معنای ارائه تخصص یا دانش شخصی جهت بهره مندی افراد بدون تجربه است. مشاوره، انواع مختلفی دارد و مشاوره فروش یکی از این موارد است. مشاوره فروش فرآیندی است که در آن یک متخصص به یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان کمک می کند تا نرخ فروش فعلی خود را بهبود بخشند. این کار می تواند به شکل مربیگری خصوصی، برگزاری سمینارها یا آموزش مداوم باشد.

مشاوره فروش به این موضوع کمک می کند که ببینیم در حال حاضر یک کسب و کار در کجا مشکل دارد و کدام راه حل‌ها برایش مناسب است. هدف اصلی، بهبود فروش کلی است، چه از طریق اجرای شیوه‌های جدید و یا اجتناب از مشکلات فعلی. مشاوره فروش می تواند به تغییر یک کسب و کار کمک کند تا موفقیت طولانی مدت آن را تضمین کند.

مشاور فروش کیست؟

مشاور فروش، شخصی است که وارد یک کسب و کار می شود تا استراتژی فروش کلی آن را بهبود بخشد. مشاوران فروش، کارشناسانی هستند که معمولاً سال‌ها را صرف توسعه و اجرای استراتژی‌های فروش موفق کرده‌اند و در آنجا هستند تا خرد خود را به اشتراک بگذارند. آنها ممکن است مستقیماً برای یک شرکت یا به عنوان نمایندگان مستقل کار کنند.

مشاوران فروش، به دلیل پتانسیل بهبود فروش، نیروی محرکه هر کسب و کار، دارایی های بسیار ارزشمندی هستند. برخی از مشاوران فروش ممکن است در زمینه خاصی که برای مشاوره استخدام شده اند، تجربه مستقیم داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دانش کلی در مورد فرآیند فروش داشته باشند. در هر صورت، بینش آنها می تواند به چرخش کسب و کار کمک کند. خرد و تجربه مشاوران فروش را نمی توان دست کم گرفت.

مشاوران فروش چه وظایفی دارند؟

اولین قدمی که یک مشاور فروش برمی دارد، تجزیه و تحلیل و درک وضعیت فعلی بخش فروش است. این بدان معنی است که آنها فرآیند فروش را بهبود خواهند بخشید و همه‌ی روند کسب و کار و فروش شما را بررسی می‌کنند تا معایب آن را دریابند.

یک مشاور فروش برای کمک به نیروهای فروش جهت افزایش فروش، یک برنامه مناسب ایجاد می کند. آنها ممکن است مستقیماً با فروشندگان کار کنند یا صرفاً بینش تخصصی خود را در اختیار مدیران فروش قرار دهند تا آنها را به صلاحدید خود اجرا کنند. مشاوران فروش همچنین ممکن است به عنوان مربی یا معلم عمل کنند یا حتی ممکن است فقط توصیه هایی را ارائه دهند.

  • با استفاده از دایرکتوری‌های تجاری، سرنخ‌های مشتریان موجود را دنبال کرده و در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مرتبط شرکت می‌کند و همچنین مشتریان بالقوه را شناسایی می‌کند.
  • با مشتریان احتمالی و فعلی تماس بگیرید تا در مورد نیازهای آنها صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه محصولات و خدمات خاصشان می توانند این نیازها را برآورده کنند.
  • با مشتریان احتمالی و فعلی قرارهای ملاقات فروش برنامه ریزی می‌کند.
  • بر ویژگی‌های محصول تأکید می‌کند تا نیازهای مشتریان را برآورده ‌کند و مزیت‌های رقابتی محصول را نسبت به سایر رقبا به مشتریان نشان می‌دهد.
  • در مورد قیمت ها، شرایط فروش و همچنین بستن قراردادها با مشتریان مذاکره می‌کند. در واقع مشاوره فروش، اصول و فنون مذاکره حرفه‌ای را بلد است و از این دانش خود برای پیشرفت کسب و کار شما استفاده می‌کند.
  • برای کمک به بهبود آگاهی از برند و حضور آنلاین با تیم بازاریابی همکاری می‌کند.
  • با سایر همکاران و مشاوران فروش ملاقات می‌کند تا در مورد روش های نوآورانه فروش موثر با مشتریان مباحثه کند.
  • به طور مداوم راه های جدیدی برای جذاب تر کردن محصولات و خدمات برای مشتریان فعلی و آینده پیدا می‌کند.
  • ü      مشتریان را پیگیری می‌کند تا مطمئن شوید که از خرید خود راضی هستند و به هر سوال یا نگرانی آن‌ها پاسخ می‌دهد.

برای بهره گیری از مشاوره فروش و پیشرفت کسب و کار خود، همین حالا به شماره تماس مشاوره کسب و کار تلفن بزنید.

فرآیندهای مشاوره فروش

مشاوره فروش، با درک شخصیت خریدار و کسب و کار در تلاش است، محصولات و یا خدمات خود را به آن‌ها بفروشد کار خود را آغاز می‌کند. از آنجا، روند فروش کلی کسب و کار تغییر خواهد کرد. با این حال، فرآیندهای دیگری هم اغلب، برای رسیدن به هدف افزایش فروش انجام می شود.

این فرآیندها شامل: سفر خریدار است، که متشکل از تعداد تعاملات یک فروشنده با مشتری تا زمانی که به فروش برسد، می‌شود.

 هر مرحله از سفر خریدار بسیار مهم است و مشاوران فروش می توانند به اطمینان از پیشرفت سیال از سرنخ تا فروش کمک کنند.

 فرآیند دیگر، یکپارچه سازی بازاریابی است، جایی که مشاوران فروش برای اطمینان از یکنواختی در سراسر فرآیند بازاریابی و فروش کار می کنند تا همگی، همسو باشند.

آخرین فرآیند فروش، و شاید مستقیم‌ترین آن، پیام‌رسانی است، جایی که ارزش ذاتی محصول یا خدمات یک کسب‌وکار به مشتری نشان داده می‌شود.

 این فرآیندها ممکن است به طور مستقل یا همراه با یکدیگر استفاده شوند، که بستگی به آنچه که مشاور فروش مناسب می‌داند، دارد.

یک مشاور فروش خوب چگونه است؟

یک مشاور فروش خوب، باید رفتاری مثبت و متقاعدکننده داشته باشد تا بتواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد و فروش را با موفقیت انجام دهد. او همچنین باید مهارت های تحلیلی قوی داشته باشد تا اهداف و معیارهای فروش را بررسی کرده و استراتژی های جدیدی ارائه دهد.

مشاوران فروش چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟

  • سابقه کار به عنوان مشاور فروش
  • دانش کافی نرم افزارهای تجزیه و تحلیل آماری مانند SPSS یا SAS
  • آشنایی با برنامه های CRM
  • توانایی جمع آوری و تفسیر داده ها
  • مهارت های سازمانی و تحلیلی
  • مهارت های ارتباطی
  • مدرک تحصیلی بازاریابی یا رشته مرتبط

همانطور که می‌دانید هدف اصلی یک کسب و کار در نهایت، فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات است. حال اگر بی تجربگی و اشتباهات سهوی سبب شود، شما نتوانید از پس فروش و ارائه برآیید، زمان و سرمایه‌تان اتلاف می‌شود. بنابراین شما نیازمندید از یک مشاور فروش حرفه‌ای کمک بگیرید.

امروزه شرکت‌های مشاوره‌ای فراوانی در سراسر ایران در حال فعالیت هستند. شما باید با تحقیق و بررسی کامل، بهترین ایشان را انتخاب نمایید.

آکادمی کسب و کار آکادمی بازار، حرفه‌ای ترین و کارآمد ترین مشاوره‌ها را در زمینه‌ی فروش، بازاریابی، برندینگ و… در اختیار شما قرار می‌دهد. همین حالا به کسب و کارتان رونق ببخشید!

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا