اجتماعی

مطالبات رتبه‌بندی ۴۲۰۰۰ معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبات رتبه‌بندی ۴۲ هزار نفر از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تا کنون پرداخت نشده بود در مرحله پرداخت است.


به گزارش روند بازار، صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی هماهنگی‌های لازم انجام و اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد.

وی افزود: کسورات سهم صندوق و مطالبات به جا مانده بازنشستگان سال ۱۴۰۰ که مشمول رتبه‌بندی هستند، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای پرداخت معوقات به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که تأمین شد و بخشی از آن را بابت سهم کسورات تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است و بخشی نیز به مطالبات معلمان بازنشسته اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰ در تاریخ اول مهر بازنشسته شدند و به دلیل یک روز اختلاف مشمول رتبه‌بندی نشده بودند، فرآیند محاسبه معوقات آنها به زمان بیشتری نیاز داشت و تلاش می‌کنیم مطالبات به زودی پرداخت شود.

به گزارش تسنیم؛ طبق قانون رتبه‌بندی، افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) بازنشسته شدند می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار شوند و احکام بازنشستگی آنها برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا