اجتماعی

ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن تشریح ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی مشمولان گفت: افراد بالای ۵۰ سال می توانند برای دریافت کارت معافیت خود اقدام کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین پیوندی ۳۰ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح ، برای متولدین سال های ۵۴ و ما قبل ، متناسب با مدرک تحصیلی آنان ، معافیت بخشودگی سنی در نظر گرفته شده که افراد واجد شرایطی که تاکنون موفق به بهره مندی از این معافیت نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱٠ درخواست خود را ثبت کنند .

وی تاکید کرد: در این نوع معافیت علاوه بر شرط سنی ، مقطع تحصیلی مشمولان نیز ملاک عمل است .

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: شرط سنی برای دارندگان مدارک تحصیلی زیردیپلم تا لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۴، فوق لیسانس تا پایان سال ۱۳۵۲ و دکترای غیر پزشکی تا پایان سال ۱۳۵۰ تعیین شده است .

این مسوول انتظامی عنوان کرد: به استناد تبصره یک ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی ، شناسنامه عکس دار مشمولان بالای ۵۰ سال به شرط اینکه تغییرات سنی نداشته باشد به منزله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان است و نیازی نیست برای کارت معافیت سربازی اقدام کنند .

سرهنگ حسین پیوندی گفت: افرادی که سن آنان بالای ۵۰ سال است در صورت تمایل و نیاز به دریافت کارت معافیت، می توانند برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر پلیس +۱٠ اقدام کنند .

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی سروش از آخرین اخبار و مقررات این حوزه مطلع شوند .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا