کسب و کار

معرفی انواع سنگ های مرمر در معادن ایران

چکیده : معرفی انواع سنگ های مرمر در معادن ایران + خرید و فروش سنگ مرمریت ایرانی خارجی ارزان قیمت با بهترین کیفیت از فروشگاه سنگ آسیا

سنگ مرمر یکی از مصالح پر کاربرد ساختمانی است که در سال های اخیر به میزان قابل توجهی به مصرف رسیده و از کاربردهای بی شماری برخوردار است. انواع این سنگ ها در عرصه های صنعتی کنونی پر استفاده شده اند و همه روزه خرید و فروش می شوند. کشور ما تعداد قابل توجهی از معادن مربوط به این سنگ ساختمانی را در خود جای می دهد. هر یک از سنگ های مرمر کارایی به خصوصی در بخش های مختلف ساختمانی دارند.

آشنایی با سنگ مرمر

پیش از آن که با گونه های مختلف سنگ های مرمر در ایران آشنا شوید، بهتر است ماهیت این سنگ های ساختمانی را بررسی کرده و بر این اساس برای انتخاب آن ها تصمیم بگیرید. این دسته از سنگ های تزیینی با ساختار آهکی در طبیعت وجود دارند و از معادن مختلف برداشت می شوند. تراکم نسبتا بالای این سنگ ها از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. در صورت ته نشین شدن کربنات کلسیم در حفره های طبیعی این دسته از سنگ ها به وجود می آیند. 

زیبایی طراحی و رنگ آمیزی این سنگ ها از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود که توجه کاربران را جلب می کند. به همین خاطر سنگ های مرمر از کاربردهای بی شماری در عرصه های صنعتی برخوردار هستند. این سنگ ها از نظر ساختار و ماهیت با سنگ های مرمریت متفاوت هستند. اما در صنعت گاها این دو نوع سنگ با هم اشتباه گرفته می شوند. رنگ بندی های متنوع این سنگ ها در طبیعت سبب افزایش مصارف آن ها شده است. هر یک از آن ها در رنگ های زرد و نارنجی عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. بافت این سنگ ها غیر متخلخل است و ظاهر یک دست و جذابی دارند. 

انواع گونه های سنگ مرمر

معادن سنگ مرمر ایران یکی از مهمترین منابع تولید این سنگ در سر تا سر جهان به شمار رفته و در رتبه های اولیه ساخت و تولید این مصالح ساختمانی قرار می گیرند. در این میان شهر اصفهان رتبه بیشترین میزان تولید این سنگ را به خود اختصاص می دهد. سنگ های مرمر ایرانی در تنوع رنگی بالایی تولید و ارائه می شوند و هر یک از آن ها کارایی به خصوصی دارند. انواع دسته بندی های این سنگ ها در رنگ های سفید، کرمی، صورتی و… عرضه می شوند. در ادامه برخی از پرکاربردترین مدل های این سنگ ها را بررسی می کنیم. 

سنگ های مرمر صورتی رنگ

انواع سنگ مرمر لوکس صورتی یکی از زیباترین نمونه های این سنگ های معدنی به شمار می روند که کارایی قابل توجهی دارند. در ساختار صورتی رنگ آن ها گاها خطوط و رگه های سیاهی نیز مشاهده می شود که زیبایی کار را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند. استفاده از این سنگ ها برای نصب کابینت ها، روشویی های سرویس بهداشتی، فضاسازی های داخلی و… بسیار متداول است. هر یک از مدل های این سنگ های شیک ساختمانی از قیمت بالایی برخوردار بوده و در دنیای صنعت کمی کمیاب هستند. انواع آن ها به صورت قاب بوک مچ ارائه می شوند و صیقل پذیری قابل توجهی دارند. استان آذربایجان غربی بیشترین میزان تولید این محصولات را در کشور ما دارد.

سنگ مرمر پرتقالی

سنگ مرمر پرتقالی به میزان قابل توجهی در استان خراسان و معادن موجود در آن برداشت می شود. این سنگ ها از رنگ و ظاهر بسیار جذابی برخوردار هستند و این مسئله مزایای استفاده از آن ها را افزایش می دهد. مشابه این سنگ ها در معادن ایتالیایی نیز یافت می شود. اما ایران یکی از مهمترین تولید کنندگان آن به شمار می رود. معادن سنگ مرمر مدل های خالص و ناخالص آن را عرضه می کنند. برخی از آن ها رنگی متمایل به زرد دارند که نشانه وجود ناخالصی در ساختار این مصالح ساختمانی است.

انواع آن ها برای ساخت مجسمه های تزیینی به کار می روند. استفاده از آن ها در کانتر آشپزخانه های امروزی نیز کارایی خواهد داشت. رنگ های تیره این سنگ ها قیمت بیشتری دارند. این مدل سنگ در پروژه های ساختمانی کمتری به کار برده می شود.

سنگ گندمک

سنگ مرمریت گندمک رنگی نخودی با رگه های صدفی شکل دارد. سنگ گندمک به دلیل مقاومت بالا و جذب آب نسبتا پایین، نسبت به سایر مرمریت ها جزء معدود مرمریت هایی است که می توان در فضای بیرونی ساختمان هم از آن استفاده نمود. گندمک اغلب به صورت بوش همر (سوزنی)، بادبر یا تیشه ای در نما و محوطه سازی کاربرد دارد. کاربرد سنگ گندمک شیراز به صورت کلی در سنگ فرش محوطه و نمای داخلی و بیرونی ساختمان میباشد. نوع تیشه ای و یا بوش همر در نمای ساختمان های مدرن به همراه آجر و سنگ تراورتن سفید بسیار کاربرد دارد.

سنگ مرمری دودی

انواع سنگ مرمر دودی نیز در میان پر طرفدارترین مدل های این مصالح ساختمانی دسته بندی شده و از کیفیت و زیبایی قابل توجهی برخوردار هستند. این سنگ ها نیز از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و تقاضای خرید آن ها بسیار بالا است. انواع آن ها برای کانترها و سرویس های بهداشتی محیط منزل به کار برده شده و مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ های اسموکی برای مصارف مختلفی مورد استفاده هستند. انواع دسته بندی های آن ها زمینه ای دودی دارند و بر روی آن ها رگه های طلایی یا سفید مشاهده می شوند. این سنگ ها به میزان قابل توجهی در پروژه های ساختمانی و تزیینات مربوط به آن ها استفاده می شوند. 

سنگ مرمر سبز رنگ

سنگ مرمر سبز در میان ایرانیان از شهرت قابل توجهی برخوردار است. مردم کشور ما این رنگ را نماد تقدس به شمار آورده و در ساخت حرم معصومین و برخی مساجد از آن استفاده می کنند. این دسته از سنگ های ساختمانی از معادن آذرشهر برداشت شده و به میزان قابل توجهی به کار برده می شود. این سنگ ها را به عنوان سنگ هرات نیز می شناسند و به کار می برند. 

سنگ مرمر سفید

در معادن سنگ مرمر ایران و جهان برداشت سنگ مرمر سفید بیشتر از سایر سنگ ها انجام می گیرد. این سنگ ها بسیار خالص هستند و از کیفیت بی نظیری برخوردار می باشند. هر یک از مدل های آن ها در کشور ما به وفور یافت می شود. در صورتی که رگه های موجود بر این سنگ ها کمتر باشند، خلوص سنگ مرمر سفید بیشتر خواهد بود. اگرچه این رگه ها سبب افزایش زیبایی ظاهری سنگ خواهند شد، اما نشان از عدم خلوص و استحکام کمتر این مصالح دارند.

تعیین قیمت انواع سنگ های مرمر

این سنگ های ساختمانی در رنج قیمتی به خصوصی عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید، با در نظر گرفتن برخی از ویژگی های این محصولات رنج قیمتی هر یک را برآورد کنید:

  1. کیفیت هر یک از این سنگ ها از مهمترین مواردی است که قیمت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این زمینه با آنالیز سنگ های مرمریت میزان کیفیت آن ها را تعیین می کنند. 
  2. رنگ و طرح های به کار رفته در هر یک از این سنگ ها نیز در تعیین قیمت نهایی آن ها تاثیر گذار خواهد بود.
  3. سورت دقیق سنگ ها نیز هزینه آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
  4. قطر و ابعاد هر یک از این سنگ ها نیز در کیفیت آن ها تاثیر گذار بوده و قیمت آن ها را تعیین می کند.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص انواع سنگ مرمر و ویژگی های مربوط به هر یک اطلاعاتی را به دست آوردید که به شما کمک می کنند انتخاب بهتری در میان آن ها داشته باشید. این سنگ ها در عرصه های ساختمانی بیشترین کارایی را داشته و به همین خاطر نیز به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرند. خرید و فروش سنگ های ساختمانی توسط کارخانه آسیا سنگ در شیراز انجام شده و ایران به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان این مصالح معرفی می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا