کسب و کار

مقایسه روغن صنعتی ایرانی و خارجی

انواع روغن صنعتی ایرانی و خارجی، می تواند دامنه وسیعی ار روانکارها را به خود اختصاص دهد. روغن صنعتی به روغن های اطلاق می شود که کاربردهای فراوان در روانکاری دستگاه ها در صنایع مختلف دارند. از انواع روغن های صنعتی  روغن زنجیر، روغن گیربکس، روغن توربین، روغن تراش، روغن هیدرولیک، روغن نساجی، روغن کمپرسور، روغن های گردشی، روغن های هوایی، روغن موتور دیزلی و بنزینی، روغن دنده، روغن دریایی، روغن های ضد زنگ و ضد خوردگی، روغن های کمپرسور در دسته روغن های صنعتی جای دارند. هر کدام از این روغن ها مزایا و معایب گوناگون دارند و در بخش های مختلف صنایع گوناگون استفاده می گردند. امروزه در ایران شرکت های بزرگ تولید انواع روغن نظیر روغن بهران ، روغن ایرانول و روغن پارس توانسته اند با کیفیت مناسب روغن های صنعتی مورد نیاز را تولید و به بازار عرضه کنند .

روغن های صنعتی مینرال

روغن های صنعتی مینرال طیف استفاده گسترده ای از روغن صنعتی جهت استفاده در انواع ماشین آلات صنعتی و قطعات صنعتی را دارند. روغن های صنعتی معمولا از روغن پایه به همراه مواد افزودنی تولید می شوند . روغن پایه در کوره های تقطیر نفت خام به دست می آیند . روغن صنعتی با گرفتن عناصر مانند گوگرد و فسفر و افزودن مواد تولید می شودن. کاربرد دیگر روغن های صنعتی در حفاظت از قطعاتی است که در معرض سایش و یا آسیب قرار دارند .

روغن‌های صنعتی مینرال پایداری بالای گرانروی و مقاومت بهینه دربرابر دمای بالا ، نقشی مناسب در عملکرد بی‌نقص دستگاه ها ایفا می‌کنند. فرمولاسیون اختصاصی هرشرکت پس از فیلترسازی عناصر مضر و اضافی مثل گوگرد و فسفر و اضافه کردن افزودنی‌های مشخص عرضه می‌شود.

 مواد افزودنی  روغن

مواد افزودنی روغن شامل آنتی اکسیدان ها، برای جلوگیری از اکسید شدن روغن، بازدارنده های خوردگی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی قطعات. مواد شوینده برای جلوگیری از رسوبات است. آنتی فوم برای جلوگیری از کف کردن. تصفیه این نوع روغن به روانکاری مناسب بین سطوح انجام می شود و باعث می شود روغن ها به عنوان یک مایع لغزنده بین آنها مفید واقع شوند. غلظت روغن توسط ویسکوزیته آن تعیین می شود. هرچه تعداد کمتر باشد، روغن روانتر و به راحتی حرکت می کند. و اعداد بالای ویسکوزیته نشان دننده غلظت بیشتر است.

افزودنی های روغن، شامل موادی هستند که مقاومت روغن را در دمای بالا و پایین ثابت نگه می دارد. این مواد به پایداری ویسکوزیته کمک می کند. سبب می شود که روغن های صنعتی در شرایط مختلف خواص فیزیکی و شیمیایی خود را ثابت نگه دارند. استانداردهای بالای تولیدکنندگان روغن صنعتی باعث شده که تکنولوژی تولید این نوع روغن ها هر روز پیشرفت کند و کیفیت این روانکارها بهتر شوند. از تولیدکنندگان معتبر می توان به شل اویل اشده کرد. قبل از خرید روغن صنعتی با مشاوره و خرید روغن با کیفیت به افزایش عمر دستگاه خود کمک کنید.

انواع  روغن‌ها

انواع روغن

 روغن دنده‌ یا گیربکس

روغن موتور

 روغن توربین گاز ، آب و بخار

 روغن هیدرولیک

 روغن برش‌ و تراش

 روغن نساجی

 روغن کمپرسور

روغن ژنراتور

روغن محافظ و ضد زنگ

روغن گردشی

روغن پمپ‌

روغن عایق برقی

روغن ترانس

روغن حرارتی

روغن‌های آب صابون

روغن عملیات حرارتی

روغن خوراکی صنایع غذایی و داروسازی

 روغن زنجیر

 برندهای تولید کننده روغن ایرانی و خارجی

از برند های معتبر تولید روغن صنعتی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

اکسان موبیل

شرکت نفت بهران

شرکت بی پی و کاسترول : بی پی شکت نفتی انگلیسی می باشد . یکی از یرند های روانکاری بی پی روغن کاسترول است .

شرکت ایرانول

توتال فرانسه

شرکت نفت پارس

شرکت شل

تگزاکو و شوورن

شرکت نفت پارس

شرکت فوکس

شرکت روغن صنعت آروشا

شرکت روغن صنعت آروشا با سالها تجربه در تامین انواع روغن صنعتی اصلی یکی از تامیین کننده های محصولات شرکت های معتبر خارجی و داخلی در ایران می باشد. جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر جهت مصرف روغن خارجی یا ایرانی با ما تماس بگیرید.

آدرس : تهران، خیابان دستگردی (ظفر)، خیابان فرید افشار، پلاک ۲، واحد ۱۲

تلفن : ۲۲۹۲۰۴۹۹

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا