کسب و کار

مقایسه قیمت‌های تورهای اروپایی در تابستان ۱۴۰۲

تابستان ۱۴۰۲ بهترین فرصت برای سفر به کشورهای اروپایی است. بنابراین اگر عازم سفر هستید و می‌خواهید بدانید قیمت تورهای اروپا در سال ۱۴۰۲ چه تغییراتی داشته، بهتر است ابتدا قیمت چند آژانس گردشگری معتبر را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

قیمت تورهای اروپا در آژانس‌های گردشگری داخلی

در تابستان سال ۱۴۰۲ بر اساس اخباری که در آژانس‌های گردشگری منتشر می‌شود، قیمت تورهای اروپایی از ۴۰ میلیون تومان به‌علاوه ۱۳۰۰ یورو آغاز می‌شود، اما برخی از آژانس‌های گردشگری هستند که قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌تری عرضه می‌کنند.

به‌طورکلی فاکتورهای مختلفی هستند که می‌توانند روی قیمت‌های آژانس‌های گردشگری تأثیر داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث بالا رفتن قیمت تورهای اروپا می‌شود، زمان سفر است. با توجه به شرایط آب و هوایی کشورهای اروپایی و سرد بودن آن‌ها در فصل پاییز و زمستان، بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند در فصل بهار یا تابستان اقدام به خرید تور نموده و به این کشورها سفر کنند.

همین امر هم باعث می‌شود تا قیمت بلیط هواپیما، رزرو هتل و درنهایت خرید تورهای گردشگری گران‌تر تمام شود. البته عوامل دیگری مانند نوسانات نرخ ارز نیز به‌صورت مستقیم روی هزینه تور و خرید تورهای اروپا تأثیر دارند. هزینه تور اروپا به یک کشور معمولاً به تعداد روزهای اقامت در شهر مقصد بستگی دارد.

بعضی از تورهای اروپا جزو تورهای ترکیبی هستند که مسافران می‌توانند در طول سفر خود از چندین کشور اروپایی به‌صورت هم‌زمان دیدن کنند. هریک از این تورها نیز می‌توانند قیمت‌های گوناگونی داشته باشند.

۱. آژانس گردشگری آیشم

آژانس مسافرتی آیشم یکی از آژانس‌های مسافرتی داخلی است که تورهای اروپایی را در تابستان ۱۴۰۲ را ارائه می‌نماید. در این مجموعه تور اسپانیا و فرانسه، تور اسپانیا ایتالیا، تور ایتالیا فرانسه، تور یونان فرانسه، تور اسپانیا ایتالیا و … با قیمت‌های گوناگونی عرضه می‌شود. تور اسپانیا و فرانسه در این مجموعه گردشگری ۳۳ میلیون تومان به‌اضافه ۱۶۹۰ یورو می‌باشد. تمامی تورهایی که به آن‌ها اشاره نمودیم در فصل تابستان برگزار می‌شوند. البته تعداد تورهای مسافرتی این مجموعه بیشتر از مواردی هستند که ما به آن‌ها اشاره نمودیم. قیمت تور ۲۹ روزه دور اروپا در مجموعه گردشگری آیشم هم نیز با توجه به اینکه از کدام یک از شهرها دیدن می‌شود و هتل محل اقامت چه ویژگی‌هایی دارد؛ متفاوت است.

مقایسه قیمت‌های تورهای اروپایی در تابستان 1402

۲. آژانس گردشگری لست سکند

یکی دیگر از آژانس‌های گردشگری که تور مسافرتی اروپا در تابستان ۱۴۰۲ را برگزار می‌کند، این مجموعه گردشگری است. قیمت تور دور اروپا در تابستان و پاییز سال ۱۴۰۲ در این آژانس ۴۱ میلیون تومان به‌علاوه ۵۸۰۰ یورو است. در این مجموعه گردشگری تور مسکو، سنت پترزبورگ، فرانسه، تور بارسلون، تور روسیه و … نیز عرضه می‌شود که هر یک دارای قیمت‌های گوناگونی هستند.

۳. آژانس گردشگری نهال گشت

قیمت تورهای اروپا در آژانس گردشگری نهال گشت نیز متفاوت است. تور ۷ روزه قبرس شمالی یکی از تورهای این مجموعه گردشگری است که با قیمتی حدود ۳۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. اقامت مسافران در طول سفر با این تور گردشگری در هتل‌های سه ستاره، ۴ و ۵ ستاره است. در مقایسه با قیمت مجموعه گردشگری آیشم، قیمت‌های این آژانس گردشگری کمی بیشتر هستند.

۴. آژانس گردشگری ایوار

در این مجموعه گردشگری نیز در تابستان ۱۴۰۲ تورهای اروپا گردی با قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شوند. معمولاً تورهای مسافرتی این مجموعه گردشگری نزدیک به یک ماه طول می‌کشند و مسافران در طول سفر خود می‌توانند از ۱۰ کشور اروپایی دیدن کنند. قیمت تور اروپا در این مجموعه گردشگری از ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به‌اضافه ۱۲۹۰ یورو شروع می‌شود. البته هرچه تعداد روزهای سفر یا تعداد کشورهایی که مسافران برای گردش انتخاب می‌کنند بیشتر شود، قیمت تور نیز افزایش پیدا می‌کند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت تورهای اروپایی

تفاوت قیمت‌ها در آژانس‌های گردشگری متفاوت مربوط به سیاست‌های آن آژانس و فاکتورهایی می‌شود که روی قیمت تورهای اروپا تأثیر دارند. این عوامل عبارت‌اند از:

۱. کیفیت ایرلاین

نوع پرواز، ساعت پرواز، کیفیت ایرلاین مربوطه و میزان توقف در پروازهای ترانزیتی جزو عواملی هستند که می‌توانند روی قیمت تور تأثیر مستقیمی داشته باشند.

۲. هتل

اقامت در هتل‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند و جزو هتل‌های چهار ستاره یا ۵ ستاره اروپا هستند، قطعاً قیمت‌های بیشتری دارد و روی قیمت نهایی تور تأثیر می‌گذارد.

۳. بیمه مسافرتی

افرادی که عازم سفر به اروپا هستند حتماً باید یک بیمه مسافرتی معتبر برای خود تهیه کنند که قیمت آن روی هزینه تور تأثیر دارد.

مقایسه قیمت‌های تورهای اروپایی در تابستان 1402

۴. گشت شهری

در اختیار قرار دادن راهنماهای فارسی‌زبان در طول مسافرت با تور اروپا گردی و استفاده از گشت‌های شهری هم روی هزینه تأثیر دارند.

۵. اعتبار آژانس

ازآنجاکه کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر به ایرانیان سخت ویزا می‌دهند، اگر از طریق آژانس‌های گردشگری معتبر اقدام نمایید، مشکل ریجکتی ویزا را نخواهید داشت و قطعاً این هم برای شما هزینه در بردارد.

کلام پایانی

با مقایسه قیمت‌های تورهای اروپایی در تابستان ۱۴۰۲ در چند آژانس گردشگری معتبر در خدمت شما بودیم. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده موردتوجه شما قرارگرفته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا