کسب و کار

مهاجرت به کدام کشور با توجه به قیمت فعلی دلار به صرفه است؟ [۱۴۰۲]

چکیده : کشور ایران بنا بر محدودیت‌های بسیار بالای خود همواره بیشترین میزان مهاجر به کشورهای توسعه یافته را دارد. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در حوزه مهاجرت برای ایرانیان به وجود می‌آید این است که کدام کشورها با توجه به نرخ فعلی دلار بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای دریافت اقامت هستند؟

کشور ایران بنا بر محدودیت‌های بسیار بالای خود همواره بیشترین میزان مهاجر به کشورهای توسعه یافته را دارد. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در حوزه مهاجرت برای ایرانیان به وجود می‌آید این است که کدام کشورها با توجه به نرخ فعلی دلار بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای دریافت اقامت هستند؟

کشورهای توسعه یافته بسیاری در قاره‌های مختلف وجود دارند که برای فرایند مهاجرت نیز گزینه مناسب و ارزنده‌ای هستند، اما در این بین آن دسته از کشورهایی که علاوه بر داشتن امکانات رفاهی و شرایط مطلوب اقتصادی هزینه‌های زندگی در آن‌ها کمتر است، گزینه مناسب‌تری برای ایرانیان با توجه به قیمت فعلی دلار هستند. کشورهایی نظیر فرانسه، نیوزلند و استرالیا از جمله بهترین و ارزان‌ترین کشورها برای زندگی دائمی هستند.

​انتخاب کشورهای ارزان و مناسب برای مهاجرت با توجه به شرایط فعلی دلار در بازار ایران

کشورهای ارزان برای مهاجرت با توجه به قیمت دلار

گرانی یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت بسیاری از ایرانیان به سایر کشورهاست. البته باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که بدون در نظر گرفتن قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور مقصد ممکن است مجدد فشارهای اقتصادی بیشتری را متحمل شوید. به همین دلیل بایستی قبل از اقدام به اخذ اقامت دائم یک کشور، ابتدا در مورد شرایط اقتصادی آن اطلاعات کاملی را به دست آورید. البته پیش از انجام هر کاری در این راستا لازم است با بهترین موسسه مهاجرتی مانند هرمس اپلای، ملک پور، مهاجرت با ما، go2tr و پارسی کانادا مشورت و همفکری داشته باشید. اما از آنجایی که انجام این کار بسیار سخت و زمان‌بر است، در ادامه برخی از ارزان‌ترین و در عین حال ارزنده‌ترین کشورها برای زندگی همیشگی و دائمی را معرفی می‌کنیم.

​فرانسه کشوری متمدن، توسعه یافته و در عین حال ارزان برای ایرانیان

یکی از بهترین و در عین حال ارزان‌ترین کشورها برای زندگی دائمی ایرانیان کشور فرانسه است. در فرانسه میزان هزینه‌های زندگی با توجه به میزان درآمدها بسیار کمتر بوده و همین امر نیز موجب رضایتمندی شهروندان این کشور شده است. دولت فرانسه در سال ۲۰۲۳ نیز تغییرات بسیار بزرگی را در حداقل حقوق شهروندان خود اعمال کرده است، بنابراین تغییرات حداقل درآمد در فرانسه حدود ۱۳۵۳ یورو بوده و خواهد بود. در این کشور از ابتدای سال جاری یعنی ۲۰۲۳ حقوق بازنشستگان نیز به میزان ۰.۸ درصد افزایش یافته است.

میانگین هزینه زندگی یک فرد در فرانسه ماهانه حدود ۸۰۰ یورو است، در حالی که میانگین حقوق شهروندان نیز در این کشور مبلغی بالغ بر ۵ هزار یورو است. این آمار و ارقام مدرکی محکم برای اثبات زندگی ارزان و مناسب بودن شرایط زندگی در کشور فرانسه است.

​ارزان‌ترین راه برای مهاجرت به فرانسه: کار و تحصیل در این کشور

اگر شما هم خواهان اخذ اقامت دائم کشور فرانسه از طریق روشی ارزان و به‌صرفه‌ هستید، بی‌شک مهاجرت تحصیلی و کاری بهترین گزینه برای شماست. در حقیقت در بین سایر روش‌های اخذ اقامت فرانسه از جمله سرمایه‌گذاری و خرید ملک، تمکن مالی و کارآفرینی، روش‌های تحصیلی و کاری به‌صرفه‌ترین راهکار برای ورود و زندگی در این کشور است.

هزینه رفتن به کشور فرانسه از طریق تحصیل حدود ۲۷۷۰ یورو (برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی) است. البته تحصیل در فرانسه مزیت‌های بسیاری برای جوانان با استعداد ایرانی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پس از اتمام دوران تحصیل (فارغ‌التحصیلی) در هر مقطع شخص متقاضی می‌تواند ویزای جستجوی کار در این کشور را اخذ کند.
  • از طریق ویزای کار می‌توان به مدت یک سال در فرانسه اقامت داشت.
  • بهره‌‌مندی از امکانات رفاهی مطلوب
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار فرانسه

ورود به کشور فرانسه از طریق ویزای کاری یکی دیگر از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرتی است. این نوع ویزا مناسب افرادی است که قصد شروع کار در این کشور به مدت بیش از ۳ ماه را دارند. البته ویزای کاری فرانسه به صورت دو نوع کوتاه‌مدت و بلندمدت صادر می‌شود. ویزای بلندمدت کاری این کشور مزیت‌های بسیار بزرگی برای ایرانیان دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری فرانسه عبارت‌اند از:

  • پاسپورت با اعتبار ۷ ماهه
  • دو قطعه عکس استاندارد مخصوص پاسپورت
  • قرارداد کاری
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارسال گواهی تمکن مالی (ماهانه حدود ۸۰۰ یورو)
  • ارسال اجاره نامه به منظور اثبات داشتن یک مکان برای زندگی در فرانسه

بهترین راهکار برای انتخاب نوع ویزای کاری فرانسه دریافت مشاوره مهاجرت از یک شخص مجرب و متخصص است؛ چراکه بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نمی‌توانید با توجه به شرایط خود روش مناسب و ارزنده‌ای برای دریافت اقامت فرانسه انتخاب کنید.

​استرالیا کشوری با فرصت‌های شغلی متنوع و هزینه‌های پایین زندگی، ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت

مانند سایر کشورهای توسعه‌یافته روش‌های بسیار زیادی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. اما با توجه به شرایط فعلی دلار و نرخ بالای تورم در ایران، ارزان‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت این کشور از طریق تحصیل و تخصص و مهارت است. در حقیقت شما با داشتن مدرک دانشگاهی معتبر مانند مدرک دانشگاه امیر کبیر، شریف و سایر دانشگاه‌های Top10 ایران به راحتی می‌توانید با هزینه‌های نسبتا کمتری در کشور استرالیا تحصیل کنید. دومین روش ارزان برای دریافت اقامت کشور استرالیا دریافت ویزای تخصص و مهارت این کشور است.

در حالت کلی مانند فرانسه، در کشور استرالیا هزینه‌های زندگی نیز نسبت به درآمد بسیار کمتر است. بسیاری از رشته‌های صنعتی و به خصوص رشته‌های مهندسی در کشور استرالیا درآمد بسیار بالاتری نسبت به سایر کشورهای هم‌رده با این کشور دارند. برای نمونه میانگین درآمد رشته‌های مهندسی در این کشور ماهانه حدود ۷۰ هزار دلار است. با توجه به آخرین آمار و ارقام متوسط هزینه‌های زندگی در این کشور ۱۰۰۰ دلار در ماه است.

​مزایای مهاجرت به استرالیا

مزایای مهاجرت به استرالیا
  • بهره‌مندی از شرایط تحصیل و کار رایگان در استرالیا
  • امکان کار در استرالیا
  • دسترسی کاملا رایگان به خدمات درمانی و بهداشتی
  • حمایت مالی از همراهان (خانواده) فرد مهاجر
  • دریافت شهروندی استرالیا

​شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا (سابکلاس ۵۰۰) برای تمامی افراد واجد شرایط از سراسر دنیا به خصوص ایرانیان، شرایط تحصیل به مدت ۵ سال را فراهم می کند. البته اولین شرط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا این است که فرد متقاضی از طرف یک دانشگاه معتبر نامه پذیرش را دریافت کرده باشد. در کنار این شرط، بایستی فرد متقاضی باید تمکن مالی کافی داشته باشد. برای طی مراحل قانونی دریافت این نوع ویزا در صورت نداشتن اطلاعات کافی لازم است تا از یک وکیل مهاجرت متخصص نیز درخواست کمک کنید؛ چراکه برخی قوانین و ضوابط در فرایند دریافت ویزای تحصیلی وجود دارد که بدون داشتن اطلاعات و رعایت آن‌ها نمی‌توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

​هزینه تحصیل در استرالیا

همان طور که در مطالب بالا اشاره شد، کشور استرالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا با مطلوب‌ترین شرایط است. این کشور سالانه بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار دانشجو از سراسر دنیا را در دانشگاه‌های خود ثبت نام می‌کند. هزینه سالانه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی این کشور حدود ۳۰ هزار دلار آمریکا (۴۲ هزار دلار استرالیا) است.

به بیانی دقیق‌تر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه حدود ۲۲ تا ۴۰ هزار دلار استرالیا، در مقطع کارشناسی ارشد سالانه ۱۷ الی ۴۲ هزار دلار استرالیا و در مقطع دکتری ۱۴ الی ۵۰ هزار دلار استرالیاست. البته دانشجویان در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه اجازه کار به میزان مشخص شده دارند. دانشجویان هم‌زمان با تحصیل خود می‌توانند با چند ساعت کار در روز درآمد بسیار مطلوبی را کسب کنند، به‌ گونه‌ای که با استفاده از آن می‌توانند هزینه‌های سالانه تحصیل و همچنین تفریح و خوراک و پوشاک خود را بپردازند.

​شرایط و مزایای مهاجرت کاری به استرالیا

ویزای کاری استرالیا انواع مختلفی دارد، هر یک از این ویزاها شرایط و ضوابط خاص خود را دارند و بایستی شما با توجه به شرایط خود یکی از این ویزاها را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید. حدود ۱۰ نوع ویزای کاری وجود که تنها ۴ نوع از این ویزاها برای ایرانیان قابل اخذ است. ویزای ۱۸۹، ویزای ۱۹۰، ویزای ۴۹۱ و ویزای ۴۷۶ از جمله ویزاهای قابل استفاده برای افراد با تابعیت ایرانی هستند. در حالت کلی زندگی در استرالیا از طریق ویزای کاری این کشور مزیت‌های بسیار زیادی دارد، یکی از بزرگ‌ترین این مزایا بهره‌مندی از فرصت‌های شغلی متنوع با بهترین درآمدهاست. حداقل درآمد در استرالیا ماهانه حدود ۳ هزار دلار است و برای  خوراک و پوشاک هر فرد در این کشور ماهانه حدود ۶۰۰ دلار وجه نیاز است.

  • ویزای ۴۹۱ استرالیا (Skilled Work Regional) از جمله ویزاهای کاری موقت استرالیاست که ایرانیان با استفاده از آن می‌توانند در نواحی کم‌جمعیت مشغول به کار شوند و پس از بستن قرارداد و اتمام مراحل قانونی مربوط به کار می‌توانند هر ساله این ویزا را تمدید کنند.
  • ویزای ۴۷۶ استرالیا مخصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، آن دسته از افرادی که بتوانند از یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا فارغ‌التحصیل شوند با دریافت ویزای ۴۷۶ اجازه کار در این کشور را دریافت خواهند کرد.
  • ویزای ۱۸۹ از جمله معروف‌ترین ویزاهای کاری استرالیاست، با استفاده از این نوع ویزا به راحتی می‌توان علاوه بر دریافت اجازه کار از مزایای تحصیل نیز بهره‌مند شد. 
  • با استفاده از ویزای ۱۹۰ نیز می‌توان اقامت دائم (شهروندی) استرالیا را با کمترین هزینه ممکن دریافت کرد، البته برای دریافت این ویزا باید یک اسپانسر قابل قبول در استرالیا داشته باشید.

​کشور نیوزلند کشوری مرفه و مقرون‌به‌صرفه برای سکونت ایرانیان

نیوزلند در واقع در مجاورت کشور استرالیا قرار گرفته و به همین دلیل شرایط زندگی در آن و همچنین امکانات رفاهی موجود شباهت زیادی به شرایط و امکانات در استرالیا دارد. علت اصلی مهاجرت بسیاری از افراد به نیوزلند شرایط اقتصادی بسیار مطلوب و پایین بودن نرخ تورم و بیکاری در این کشور است.

دولت نیوزلند در سال‌های اخیر قوانین و شرایط جدیدی را برای مهاجران خود در نظر گرفته است، این کشور بهترین و ارزنده‌ترین شرایط را برای جذب نیروی متخصص و نخبگان علم و صنعت را فراهم کرده است.

​کار در کشور نیوزلند برای ایرانیان

بنابر کیفیت بسیار بالای زندگی در نیوزلند و همچنین وجود فرصت‌های شغلی متنوع سالانه افراد زیادی از ایران و سایر کشورها به این کشور به منظور اشتغال مهاجرت می‌کنند. در بین انواع ویزای کاری نیوزلند سه نوع ویزای کار برای افراد با تابعیت ایرانی مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

ویزای مهارت‌های ضروری (The Essential Skills in Demand) از بهترین و مناسب‌ترین ویزاهای کاری برای دریافت اقامت نیوزلند است. در حال حاضر در رده‌های شغلی ساخت و ساز، مهندسی، خدمات درمانی، ارتباط از راه دور کشور نیوزلند به نیروی متخصص و مجرب نیز شدیدا نیاز دارد.

با اخذ ویزای مهاجرتی ماهر همراه با اقامت دائم می‌توانید برای همیشه در کشور نیوزلند زندگی کنید و از شرایط مطلوب تحصیل و اشتغال بهره ببرید. یکی از متداول‌ترین سوالاتی که افراد پیش از مهاجرت به نیوزلند از وکیل مهاجرت خود می‌پرسند این است که میانگین درآمد در این کشور چقدر است؟ در واقع کمترین درآمد در نیوزلند سالانه حدود ۹۵۰۰۰ دلار نیوزلند است. البته میزان درآمد متوسط یک کارگر در این کشور سالانه حدود ۹۷ هزار دلار نیوزلند است! با توجه به آمار و ارقام ذکر شده می‌توان به این نتیجه رسید که نسبت به هزینه‌های زندگی، مالیات و تحصیل میزان درآمد در این کشور بسیار بالاتر است.

مشورت و همکاری با بهترین موسسه مهاجرتی بی‌شک یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر مهاجر است. البته پیدا کردن یک موسسه مهاجرتی معتبر و مورد اعتماد در بین هزاران موسسه دیگر امری سخت و دشوار است موسسه مهاجرت با ما  (https://mohajeratbama.ir) در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مهاجرتی در بیش از ۲۰ کشور توسعه‌یافته دنیاست.

اگر شما هم قصد دارید در کمترین زمان ممکن، با کمترین هزینه و همچنین به صورت کاملا قانونی ویزای مورد نظر خود از هر یک از کشورهای مقرون‌به‌صرفه و توسعه‌یافته استرالیا، نیوزلند و فرانسه دریافت کنید کافی است تا با مشاورین ما در موسسه مهاجرت با ما تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با ارزنده‌ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را با توجه به نرخ فعلی دلار معرفی کردیم. در حال حاضر کشورهای استرالیا، فرانسه و نیوزلند بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه برای سکونت ایرانیان از طریق روش‌های مهاجرتی تحصیل، اشتغال و کار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا