اقتصادی

هدف سایپا تولید روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از هدفگذاری تولید روزانه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدعلی تیموری با اعلام این خبر گفت: در زمان تحویل گروه خودروسازی سایپا (اواخر دی ماه ۱۴۰۰) این مجموعه بیش از ۸۷ هزار خودرو ناقص کف پارکینگ داشت و تنها ۹ درصد خودرو‌ها به مرحله تجاری سازی می‌رسید.

وی ادامه داد: سیستم تامین مالی، قطعه سازی و سایر امور مرتبط با چالش‌های متعددی روبرو بود از همین رو سعی کردیم که با وضع موجود، برنامه افزایش تیراژ تولید، تجاری سازی خودروها، ارتقا کیفیت و پرداخت پول قطعه سازان را در دستور کار قرار دهیم.

تیموری افزود: سال گذشته توانستیم تعداد خودرو‌های کف پارکینگ را به صفر برسانیم، بدین جهت سیستم زنجیره تامین به گونه‌ای بازتعریف شد تا دیگر خودروی ناقص در کف پارکینگ باقی نماند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در سال جدید در کنار واردات خودرو، تولیدات روزانه این مجموعه به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا بواسطه مدیریت تامین نقدینگی توانست از بحران‌ها به خوبی عبور کند، گفت: حال جدا از بحث قیمت تورمی خودرو در بازار که برای مردم سختی‌های را ایجاد کرده است می‌بینیم که دیگر بابت تاخیر در تحویل و کیفیت خودرو‌ها انتقاد جدی وجود ندارد. در حقیقت عصانیت مردم از دلال‌ها است نه از خودروسازها.

به نقل از: سایپانیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا