کسب و کار

هزینه ها و شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

برخی از هزینه ها و شرایط اقامت در ترکیه هنگام خرید خانه. برآورد هزینه اقامت در ترکیه هنگام خرید خانه یکی از مواردی است که باید قبل از خرید خانه و درخواست اقامت در نظر بگیرید. یکی از این هزینه ها هزینه محضر هر یک از گذرنامه هاست که باید ۲۰۰ لیر بپردازید. ضمناً هزینه انتقال سند حدود ۲ تا ۳ درصد کل مبلغ ملک خریداری شده می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده باید برای خانه مورد نظر عوارض شهرداری که ۲ تا ۳ درصد کل ملک می باشد و همچنین هزینه نقل و انتقال پرداخت کنید. در عین حال، باید کمیسیون املاک در ترکیه را پرداخت کنید که حدود ۳ تا ۵ درصد ارزش ملک خریداری شده است. هزینه حق زمین در ترکیه موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. مالیات زمین برای متقاضی ۸۰ لیر و برای هر یک از اعضای خانواده ۸۹ لیر می باشد. در نهایت هزینه های بیمه نیز وجود دارد که بسته به سن و نوع کارگزار بیمه از هر نفر از ۳۰۰ تا ۸۰۰ لیر دریافت می شود.

امکان اجاره ملک خریداری شده در ترکیه

یکی از جذابیت های خرید ملک در ترکیه امکان اجاره آن و کسب درآمد می باشد. به عنوان مثال، تصور کنید که ارزش ترکیبی سه خانه ای که خریداری کرده اید به ۴۰۰۰۰۰ دلار رسیده است و شما فقط در یک خانه زندگی می کنید. در این صورت می توانید دو خانه دیگر را با قیمت مناسب اجاره کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اجاره خانه در استانبول را مطالعه کنید.

با توجه به ارزش بالاتر لیر ترکیه نسبت به ریال ایران و اجاره بها در ترکیه، اجاره خانه را می توان منبع درآمد خوبی دانست. بنابراین پیشنهاد می کنیم چند خانه بخرید و چند خانه را با اجاره خانه به متقاضیان اقامت ترکیه اهدا کنید. به این ترتیب هزینه های ماهانه زندگی شما در این کشور پرداخت می شود و می تواند گزینه بسیار جالبی برای زندگی در ترکیه باشد و از فشار اقتصادی بکاهد.

اخذ کد مالیاتی برای خرید ملک در ترکیه

برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک باید کد مالیاتی این کشور را دریافت کرده باشید. اگر بخواهیم کد مالیاتی را از نظر کاربردی مقایسه کنیم باید بگوییم که این کد شباهت زیادی به کد ملی دارد. در واقع تمامی اطلاعات شما در کد مالیاتی ثبت می شود و سایت ها و مراکز مختلف می توانند این کد را از شما دریافت کرده و در صورت نیاز اطلاعات لازم را وارد کنند.

اخذ کد مالیاتی هزینه ای ندارد و کاملا رایگان است. همچنین می توانید این کد را به صورت حضوری و آنلاین دریافت کنید. برای دریافت آنلاین این کد کافی است بخشی از اطلاعات شخصی خود را در سایت اختصاصی آن وارد کنید تا کد مالیاتی برای شما صادر شود.

برای اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک می توانید به صورت حضوری به ملک مراجعه کرده و یا از طریق سایت فروش خانه در ترکیه خانه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. در صورت انتخاب خانه مورد نظر برای خرید باید با کارشناس شهرداری هماهنگی لازم را برای برآورد ارزش واقعی ملک انجام دهید. در نظر داشته باشید که مبلغ پرداختی شما برای اخذ اقامت ترکیه در نظر گرفته نمی شود. برعکس ارزش واقعی و کارشناسی خانه ارزیابی می شود. البته برخلاف ایران ارزش لیسانس حداقل ده درصد با مبلغی که پرداخت کرده اید متفاوت است و این می تواند مثبت باشد.

بسیاری از مراحل خرید خانه در ترکیه با ایران مشترک است. به عنوان مثال با پرداخت ودیعه، کلید خانه مورد نظر را دریافت خواهید کرد. ضمناً در روز انتقال سند، مابقی مبلغ به حساب مالک واریز خواهد شد. ضمناً ظرف یک هفته پس از انتقال سند، سند جدید ملک خریداری شده برای شما صادر و به ترکیه تحویل داده می شود.

پس از خرید خانه و دریافت مدرک جدید می توانید برای مصاحبه در سفارت اقدام کنید. معمولاً همراه با مصاحبه، اقامت ترکیه در کمتر از یک ماه ثبت و رزرو می شود. در نهایت باید با ارائه تمامی مدارک به سفارت آن کشور مراجعه کنید. در صورت داشتن شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه، کارت اقامت ترکیه یک ساله دریافت خواهید کرد. برای درخواست اقامت دائم باید اقامت خود را هر سال یا هر دو سال یک بار به مدت ۵ سال تمدید کنید.

با خرید خانه حق کار بگیرید

با اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول یا سایر شهرهای این کشور می توانید از اداره کار و امور اجتماعی ترکیه مجوز کار دریافت کنید. برای این منظور می توانید یا شرکت ثبت کنید یا کارمند رسمی شوید. روش اول ثبت شرکت در ترکیه است و با مراجعه به اداره کار و امور اجتماعی می توانید مجوز کار را دریافت کنید.

دریافت مجوز کار از طریق کارفرما به این معنی است که شما باید به صورت رسمی استخدام شده باشید و کارفرما شما را به صورت ماهانه بیمه می کند. در این صورت می توانید با ارائه مدارک کاری خود به اداره کار و امور اجتماعی ترکیه به طور رسمی مجوز کار در این کشور را دریافت کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا