سیاسی

هشتمین روز «طوفان الاقصی» / پیشنهاد آتش بس انسانی روسیه

توزیع پیش‌نویس آتش‌بس در غزه از سوی روسیه در شورای امنیت، ورود وزیرخارجه آمریکا به ریاض، افزایش شمار شهدای غزه و کرانه باختری از جمله مهم‌ترین تحولات بامدادی روز هشتم تجاوز ارتش اسرائیل به غزه است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، هشتمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی با فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه آغاز شد و مقاومت فلسطین در غزه، در پاسخ به حملات جنگنده های رژیم اسرائیل به رفح و شمال غزه، شهرک‌های مذکور را هدف حملات موشکی تلافی‌جویانه خود قرار دادند.

روسیه به دنبال آتش بس انسانی در غزه است

🔹منبعی دیپلماتیک در شورای امنیت به الجزیره گفت که روسیه هم اکنون در حال توزیع پیش نویس قطعنامه‌ای در بین اعضای شورای امنیت به منظور برقراری آتش بس انسانی در غزه، آزادسازی همه گروگان‌ها و توقف هرگونه خشونت است.

آمار شهدای فلسطینی: نوار غزه ۱۹۰۰ شهید/ کرانه باختری: ۴۹ شهید

🔹وزارت بهداشت فلسطین دقایقی پیش در هشتمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به غزه و کرانه باختری اعلام کرد از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی تا این لحظه، آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۱۹۰۰ نفر و در کرانه باختری به ۴۹ نفر رسیده است.

🔹آمار مجروحان هم در نوار غزه به ۷ هزار و ۶۹۶ نفر و در کرانه باختری به بیش از ۹۵۰ نفر رسیده است. بنا به اعلام وزارت بهداشت غزه، تنها در روز گذشته (جمعه) ۱۶ نفر از فلسطینیان کرانه باختری با تیراندازی مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور غزه، تل‌آویو و حیفا

🔹رسانه های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار شلیک موشک و راکت در شهرک‌های مجاور نوار غزه از جمله سدیروت خبر دادند.

🔹مقاومت فلسطین در غزه در پاسخ به حملات کور صهیونیست‌ها این شهرک‌ها را هدف حملات موشکی تلافی‌جویانه خود قرار داده است.

شلیک موشک عیاش به حیفا

🔹رسانه های صهیونیستی بعد از گذشته دقایقی از وقوع انفجار در شهر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی گزارش دادند که مقاومت غزه از موشک عیّاش برای دومین بار طی یک روز استفاده کرده و این بار شهر حیفا را با آن هدف قرار داده است.

🔹این موشک ۲۵۰ کیلومتر برد دارد و برای اولین با در جنگ یازده روزه ۲۰۲۱ علیه اهداف صهیونیستی استفاده شد.

هشدار سازمان ملل درباره کوچاندن اهالی غزه

🔹سازمان ملل در مورد عواقب ناشی از دستور اسرائیل به ۱.۱ میلیون نفر جهت تخلیه منازل خود و حرکت به سمت جنوب طی ۲۴ ساعت هشدار داد! طی روزهای اخیر رسانه ها از همکاری اسرائیل و آمریکا برای کوچاندن اجباری اهالی غزه به جاهای دیگر به منظور حمله زمینی گسترده به این منطقه خبر داده‌اند. وزارت خارجه کویت و عربستان سعودی هرگونه اقدام در این راستا را محکوم کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به منطقه وارد ریاض شد

🔹آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که برای همدردی و همبستگی با رژیم اسرائیل در حمله به غزه، به فلسطین اشغالی رفته بود، بعد از دیدار با مقامات صهیونیست، اردنی، تشکیلات خودگردان و قطر، دقایقی پیش وارد عربستان سعودی شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا