اقتصادی

ایران واردکننده بنزین می‌شود؟

مسئولان اجرایی می‌گویند با روند فعلی مصرف، احتمال واردات بنزین از سال آینده بالا است.

به گزارش روند بازار، با توجه به مصرف بالای بنزین و در کنار آن صادرات این محصول امکان اینکه ایران دوباره به باشگاه واردکنندگان بنزین تبدیل شود زیاد است.

به نقل از دنیای اقتصاد، میزان مصرف روزانه بنزین در نیمه نخست خرداد امسال به ۱۰۲میلیون لیتر رسیده و برآورد می‌شود میانگین مصرف بنزین در سال‌جاری به ۹۶میلیون لیتر برسد.

هم‌اکنون ایران بخشی از بنزین تولیدی خود را صادر می‌کند اما زنگ خطر وقتی به صدا درمی‌آید که رشد مصرف سالانه بنزین دو رقمی شود که به این ترتیب کشور از باشگاه صادرکنندگان بنزین به باشگاه واردکنندگان این فراورده نفتی در سال‌های نزدیک تبدیل خواهد شد.

در هشت سال گذشته با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و همچنین نوسازی پالایشگاه‌های قدیمی، ایران توانست حجم تولید بنزین را افزایش دهد اما انتظار می‌رود با پایان محدودیت‌های کرونایی و افزایش سفرها به‌ویژه با خودروهای بنزین‌خوار، دوباره روند مصرف از تولید سبقت بگیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا