اقتصادی

لایحه واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز (چهارشنبه) لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده در هیات دولت تصویب شد و در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، «سید رضا فاطمی امین» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بازار خودرو دچار آشفتگی تقاضای مازاد است، البته عرضه سال گذشته و امسال به لحاظ تولید روند خوبی داشته است .

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خودرو نقش سرمایه‌ای دارد و افراد برای حفاظت اموال خود در برابر تورم خودرو می‌خرند، کسری تقاضا به تقاضای کاذب سوداگرانه نیز اضافه شده و تنشی ایجاد کرده است.

وزیر صمت گفت: راه‌حل سریع تنش بازار خودرو این است که واردات خودرو را اولویت دهیم برای این منظور در دولت لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده تصویب شد و در اولین جلسه مجلس اولین مطرح می‌شود و امیدواریم به سرعت در مجلس تصویب شود

وی اظهار داشت: واردات خودرو را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه می‌دهیم که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا