اقتصادی

جزئیات دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل را اعلام کرد.

به گزارش روند بازار، جزئیات واریز وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل نسبت به هر استان چقدر اعلام شد؟

مسعود گنجی به نقل از ایرنا، گنجی گفت: در اجرای بند هشتم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اگر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اختصاص یابد.

این صندوق در شهر تهران برای هر دانشجوی متأهل و اگر هر دو زوج دانشجو باشند به یکی از آنها، ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

وی افزود: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هم ۱۲۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۶۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن به دانشجویان اعطا می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دو میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و سه میلیارد یورو فاینانس برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی پیش‌بینی شده است که امیدوارم هرچه زودتر در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

گنجی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیشتر دانشگاه‌ها با فقدان زمین برای خوابگاه سازی مواجه نیستند و دانشگاه‌ها درصورت اقدام به ساخت خوابگاه، از حمایت صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار می شوند.

براساس آخرین آمارها در حال حاضر ۸۷ هزار دانشجو در کشور متأهل هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا