اجتماعی

ورود ۲۳۰ هزار معلم ابتدایی به چرخه آموزشی

معاون وزارت آموزش‌وپرورش از ورود ۲۳۰ هزار معلم ابتدایی به حلقه‌های کیفیت‌بخشی در قالب طرح شهید همت در سراسر کشور خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، معصومه نجفی شب گذشته در نشست با مدیران مدارس ابتدایی نواحی یک و دو این شهرستان، به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه حوزه ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و در شاخص‌های توسعه‌یافتگی جزو رتبه‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به مقایسه نیروی انسانی و فضاهای آموزشی استان با برخی از استان‌های کشور، آموزش و پرورش کردستان را دارای وضعیت مطلوبی توصیف کرد و گفت: باید تلاش‌ها به سمت ارتقاء کیفیت آموزش و سایر ابعاد مختلف درون مدرسه‌ای تغییر یاید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود فرایند یادگیری و یاددهی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و بیان داشت: معلم رکن اصلی در نظام تعلیم و تربیت است، باید این رکن تحول همواره به علم روز مجهز باشد.

وی تصریح کرد: باید حضور و تدریس معلم در سر کلاس، همراه با آشنایی دقیق از زوایای تعلیم و تربیت باشد. هر نوع تحلیل و گزارشی توسط خود فرد ارائه و دارای خلاقیت و ایده باشد نه اینکه از خارج از کلاس دیکته شود.

نجفی در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح‌های مختلف در حال اجرای حوزه ابتدایی به طرح شهید همت اشاره کرد و افزود: طرح شهید همت یک کار بسیار عظیم و نوعی گفتمان آموزشی است که ۲۳۰هزار معلم را در سراسر کشور در حلقه‌های کیفیت‌بخشی سامان داده است.

وی بر ضرورت تقویت روابط خانواده و مدرسه تاکید کرد و یادآور شد: مدیران مدارس باید در پروژه مهر تمام ابعاد را در بخش‌های مختلف مانند آموزش معلمان، تجهیز امکانات و بهسازی فضا به خوبی مدیریت کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش خواستار همراهی همه مسئولان و مسئولان برای اجرای سند تحول بنیادین شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا