بورس

پایان بورس امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / بورس باز هم فروریخت

بورس امروز بیش از ۳۳ هزار واحد ریخت، این ریزش بعد از تکذیب خبر اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی توسط سخنگوی دولت صورت گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، شاخص کل بورس امروز بعد از تکذیب خبر اصلاح نرخ خوراک ۷۰۰۰ تومانی باز هم فروریخت و ریزش ۳۲ هزار واحدی را تجربه کرد.

طی ۵۲ روز معاملاتی، ارزش بازار سرمایه ۳,۰۶۶ هزار میلیارد تومان کم شده است که معادل ۵۹ هزار میلیارد تومان در روز است، در سال ۹۹ ارزش بازار از مرداد تا انتهای سال (۱۵۲ روز کاری)، ۳,۳۴۶ هزار میلیارد تومان افت کرد که معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان در روز بود.

البته بورس یک مشکل دیگری نیز پیدا کرده و آن هم شرطی شدن نسبت به اخبار است به طوری که با ریزش یک گروه تمام نمادهای بازار سرمایه نیز به صورت احساسی قرمز می‌شود. امروز بیشتر نمادهای بازار سرمایه در وضعیت قرمز قرار داشتند.

اما نکته اینجاست که دولت در ماه‌های اخیر نسبت به سهامداران و بازار سرمایه بی تفاوت شده است و انواع و اقسام سیاست‌های سرکوبی را علیه بورس به کار برده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا