بورس

فاصله شاخص هم‌وزن و شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن امروز همانند روزهای اخیر حرکتی معکوس داشتند و در نهایت شاخص کل افزایشی و شاخص هم‌وزن نزولی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز یکشنبه ۸ آبان ماه با افزایش ۹ هزار و ۸۳۷ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از هزار واحدی در کانال ۳۵۶ هزار واحدی قرار گرفت.

تا لحظه تنظیم این گزارش، ارزش معاملات بازار به دو هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید. همچنین ۴۹۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه ثبت شد.

در این روز ۳۲۳ نماد مثبت و ۳۰۶ نماد منفی در بازار سرمایه داشتیم و مجموع ارزش صف‌های فروش به ۴۲۱٫۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین نمادهای شبندر، شپنا، فولاد، گدنا، خساپا، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. در مقابل بیشترین ارزش بازار به نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل و مارون رسید.

حرکت معکوس شاخص‌ها و بسته ۱۰ بندی بورس

روز گذشته بسته ۱۰ بندی بازار سرمایه ابلاغ و امروز اجرایی شد. بر اساس این بسته ۱۰ بندی بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که بورس امروز روند صعودی خوبی را تجربه کند و به نوعی تمام شاخص‌ها صعودی شود. اما وضعیت کمی برعکس شد و شاخص کل همانند روز گذشته کمی مثبت و شاخص هم‌وزن منفی شد.

اگر به سابقه بسته‌ها نگاه کنیم هیچ یک نتوانسته اعتمادسازی در بازار انجام دهد و به نوعی عدم اجرایی شدن بسته‌ها عامل اعتمادزدایی از بازار سرمایه است.

سازمان بورس و مسولان اقتصادی باید رویکرد حمایتی و به نوعی اعتماسازی در بازار سرمایه داشته باشند و اجرای مصوبه‌های جدید در این شرایط به زیان سهامداران خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا