کسب و کار

پرفروش ترین سنگ های ساختمانی

پر فروش ترین سنگ های ساختمانی کدام اند؟

سنگ های ساختمانی را می توان به دسته بندی های تراورتن، مرمریت، گرانیت، ترامیت و مرمر تقسیم نمود. در بین تمامی اسامی بالا در دنیای امروزه سنگ های تراورتن که با عنوان سنگ های نما نیز شناخته می شوند معروفیت و درخواست بیشتری خواهند داشت. در دنیای تراورتن ها می توان آن را به سه دسته سفید، کرم و شکلاتی نیز تقسیم نمود. 

معروف ترین سنگ های تراورتن


– سنگ های سفید معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند و معدود معادنی در ایران هستند که می توان از آن ها سنگ سفید را انتظار داشت. سنگ عباس آباد، دره بخاری و ابیانه از معروف ترین و شناخته شده ترین سنگ های تراورتن سفید طبقه بندی خواهند شد. در این بین سنگ ابیانه بهترین و نازل ترین قیمت را در قیاس با دیگر تراورتن ها سفید داراست.

– سنگ های کرم دارای بیشترین تنوع معدن و اسم خواهند بود. در استان اصفهان، شمال کشور و همچنین منطقه های غربی و شمال غربی می توان معادن سنگ را به وضوح دید که سنگ های تراورتن کرم رنگ از آن ها استحصال خواهند شد. سنگ تراورتن اصفهان، حاجی آباد، یزد و تکاب از معروف ترین و پردرخواست ترین تراورتن های کرم تلقی خواهند شد. 

– سنگ تراورتن شکلاتی یکی از یکدست ترین و بلند ترین سنگ های ساختمانی می باشد. تراورتن شکلاتی کاشان و یزد در ایران از محبوبیت و معروفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه تراورتن های شکلاتی خرید و درخواست آن ها را به مراتب زیاد کرده است. 

معروف ترین سنگ های مرمریت


– مرمریت های روشن در ایران معادن بسیاری دارند. مرمریت صلصالی، آباده، اداوی، دهبید و پرطاووسی از معروف ترین و پرفروش ترین مرمریت های کرم و روشن در کشور ما خواهند بود. در بین تمامی نمونه های بالا سنگ مرمریت آباده را می توان از لحاظ قیمت گذاری مناسب ترین سنگ و از لحاظ جنس و کیفیت مرمریت دهبید را به عنوان محکم ترین سنگ معرفی نمود. 

– مرمریت های مشکی در ایران معدن های زیادی ندارید. از معروف ترین و شناخته شده ترین آن ها می توان به سنگ مرمریت لاشتر، مشکی نجف آباد و مشکی دهبید که با نام اسپایدر نیز شناخته می شود اشاره داشت. در بین این سه نمونه می توان لاشتر را محبوب ترین و قرص ترین سنگ در نظر گرفت.

معروف ترین سنگ های گرانیت


– سنگ گرانیت گل پنبه ای در ایران معدن های گوناگونی دارد. سنگ نهبندان که با نام گرانیت آستان نیز شناخته می شود معروف ترین و محکم ترین آن ها محسوب می گردد. این سنگ گرانیت در همان منطقه خراسان و استان اصفهان بیش از هر منطقه دیگری فرآوری خواهد شد. در رتبه دوم سنگ گرانیت نطنز قرار دارد که از لحاظ قیمت گذاری نسبت به نهبندان کمی مناسب تر است. گرانیت فیروزه مشهد نیز در رتبه آخر از لحاظ کیفیت و قیمت قرار خواهد گرفت

– سنگ گرانیت مشکی محکم ترین سنگ ساختمانی نامیده می شود. گرانیت مشکی نطنز و تویسکران از مهم ترین معادن گرانیت مشکی ایران هستند که می توان استحکام فوق العاده بالا را از آن ها انتظار داشت. سنگ گرانیت مشکی نطنز و در استان اصفهان در قیاس با دیگر سنگبری های کشور با نازل ترین قیمت ارائه خواهد شد.

معروف ترین سنگ های ترامیت


سنگ های ترامیت که برخی از آن ها را با نام لایمستون نیز می شناسیم در دسته بندی سنگ های بسیار ارزان قیمت قرار خواهند گرفت. معدن های بوکان، میاندوآب، مرودشت، اسلام آباد و کردستان را می توان از معروف ترین و محبوب ترین ترامیت های ایران دانست.

Source: https:kalasakht.com

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا