اقتصادی

۸۵۰ بنگاه غیرمجاز در تهران پلمب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: طی سه ماهه اخیر ۹ هزار و ۵۰۰ گشت با هدف ساماندهی مشاوران املاک انجام شده که به ۲ هزار و یکصد اخطار و ۸۵۰ مورد پلمب منجر شده‌است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، حسین جنتی در این باره اظهار داشت: با هدف سامان بخشی به بازار فروش و اجاره مسکن در یک بازه زمانی سه ماهه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۹ هزار و ۵۰۰ گشت مشاوره املاک را رهبری کرده است.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترک شامل نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، تعزیرات، اماکن و بسیج اصناف از مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب شهر تهران و شهرهای استان بازدیدهای جداگانه ای داشته است.

جنتی تعداد مشاوران املاک استان تهران را ۱۱ هزار واحد اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشاور املاک غیرقانونی باشد یعنی فاقد مجوز فعالیت صنفی هستند.

این مسئول جریمه دریافت شده از واحده های مشاور املاک غیرقانونی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ صحیح و قانونی کمیسیون املاک و اعطا کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان از مواردی است که در بازرسی های املاک مورد توجه و تدقیق گشت‌های بازرسی قرار می گیرد.

به نقل از: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا