اجتماعی

می‌توان از شر پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شد؟

بعد از گذشت سال‌ها، پرونده پیامک‌های تبلیغاتی در عمل بسته نشد و همچنان مزاحمت آن‌ها گریبان‌گیر مشترکین است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز،چند سال پیش بود که ارسال روزانه پیامک‌های تبلیغاتی، امان مشترکین را برید. بعد از آن مسئولان ارتباطی کشور اپراتورها را ملزم کردند تا به حریم شخصی کاربران احترام بگذارند و امکان متوقف کردن آن‌ها را به کاربران دهند.

در آن روزها پیشنهاد دیگری نیز مطرح شد که براساس آن مشترکینی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را قطع نکنند، به ازای دریافت هر پیامک، مبلغی را دریافت کنند. اما این پیشنهاد در حد پیشنهاد ماند و هیچگاه به مرحله اجرا نرسید.

بعد از گذشت سال‌ها، پرونده پیامک‌های تبلیغاتی در عمل بسته نشد و همچنان مزاحمت آن‌ها گریبان‌گیر مشترکین است.

مشترکین تلفن‌همراه کشور با قطع پیامک تبلیغاتی، از شر آن‌ها در امان نیستند و هر از چندگاهی این پیامک‌های مزاحم را دریافت می‌کنند. این درحالی است که پول آن به جیب اپراتورها و شرکت‌های تبلیغاتی می‌رود و مزاحمت آن برای مردم می‌ماند.

ارسال پبامک‌های مزاحم از هر سه اپراتور


این ماجرا مختص یک اپراتور مشخص نیست و تقریبا مشترکین هر سه اپراتور با این مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

یکی از مشترکین‌همراه اول معتقد است که با قطع پیامک‌های تبلیغاتی، همچنان آن‌ها را دریافت می‌کند؛ البته با حجم کمتر.

به گفته یکی از مشترکین ایرانسل نیز، حذف پیامک‌های تبلیغاتی دراین اپراتور، قطع می‌شود؛ اما در عین حال بر تعداد پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی محصولات خود اپراتور افزوده می‌شود.

مشترکین رایتل هم از افزایش تعداد روزانه پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی محصولات و خدمات رایتل گله‌مند هستند . به نظر می‌رسد با قطع پیامک تبلیغاتی، تنها شکل آن تغییر می‌کند، به این نحو که شرکت‌ها و یا کسب‌وکارها دست به دامان خود اپراتور برای تبلیغ می‌شوند. اینبار پیامک‌های تبلیغاتی در قالب پیام اپراتورها به دست مشترکین می‌رسد.

گفتنی است که مشترکین این امکان را دارند تا همه پیام‌های اطلاع‌رسانی را قطع کنند؛ اما با انتخاب این گزینه پیامک‌هایی که از سمت ارگان‌ها و نهادهای دیگر مثل بانک است نیز با اختلال مواجه می‌شود. البته با انجام این کار، باز هم تضمینی برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی در کار نخواهد بود.

با همه این تفاصیل اگر خواهان قطع پیامک‌های تبلیغاتی و یا اطلاع‌رسانی هستید می‌تواند با مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود این کار را انجام دهید. راه ساده‌تر آن شماره‌گیری #۸۰۰* و انتخاب گزینه مناسب است.

پیامک‌تبلیغاتی با شماره شخصی جرم است


از ماجرای پیامک‌های تبلیعاتی که توسط اپراتورها ارسال می‌شود که بگذریم، گاهی اوقات شاهد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره شخصی هستیم. براساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال چنین پیامک‌های جرم تلقی می‌شود.

به گفته مسئولان ارتباطی کشور، مشترکینی که پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره شخصی دریافت می‌کنند می‌توانند شماره فرستنده را به سامانه #۱۹۵* ارسال کنند. بعد از بررسی‌ سرویس‌دهی به سیم‌کارت مورد نظر قطع می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا