بورس

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان (اینفوگرافیک)

بورس این هفته نسبت به یک هفته اخیر کمتر از یک درصد افت کرد و در محدوده ۱٫۲ میلیون واحدی باقی ماند. به گفته کارشناسان، بورس در انتظار اخبار مثبت از مذاکرات برجام است. فعالان بورسی معاملات هفته آینده را متعادل پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس هفته گذشته شیب منفی داشت و کمتر از یک درصد افت کرد و در نهایت شاخص در محدوده ۱٫۲ میلیونی باقی ماند.

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس این هفته بدون تغییر چندانی از یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن از عدد ۳۲۶ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید و کاهش ۰.۴۷ درصدی را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس نیز از ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید و کاهش ۰.۳۳ درصدی را داشت.

بر اساس آمار موجود در آخرین روز از هفته‌ای که گذشت شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهام میان خریداران و فروشندگان دست به دست شد، ارزش معاملات به ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۵۸ درصد از ۷۱۷ نماد قابل معامله در بازه صفر تا منفی پنج در حال معامله بودند که نشان از فشار فروش بازار است.

۱۳۳ هزار و ۸۱ فروشنده حقیقی در برابر ۱۲۴ هزار و ۷۷۷ خریدار حقیقی صف آرایی کردند. با توجه به سرانه خرید ۱۵.۴ میلیونی در مقابل سرانه فروش ۱۵.۷ میلیونی، بازار سمت فروشنده‌ها بود.

مذاکرات و بورس

از سوی دیگر میخائیل اولیانوف، رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه می‌گوید: گفت‌وگوهای وین در مرحله نهایی است. شانس واقعی وجود دارد که این مذاکرات به نتیجه‌ برسند و این چیزی است که طی این چندین ماه تلاش، مدنظر بوده است. احتمال اینکه تا پایان سال جاری (میلادی) میان طرف‌ها توافق حاصل شود، زیاد است.

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز اظهار می‌کند: ما امیدواریم که گفتگوهای ایران و کشورهای ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده‌ای نزدیک شود. در موضوع مذاکرات هنوز با برخی مسائل حل نشده مواجه هستیم که همکارانم در وین با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفتگوها را ادامه می‌دهند.

کارشناسان می‌گویند مذاکرات نتیجه‌بخش در بلند مدت می‌تواند بورس را صعودی کند.

به گفته کارشناسان امیدها نسبت به متعادل بودن بورس افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا