اقتصادی

۴ پیش‌بینی قیمت خودرو در آینده

نوسان قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. اما بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان عوامل مختلفی را متاثر در قیمت‌ها می‌دانند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازار کشور در حال حاضر در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت خودرو در آینده دارند.

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با توقف روند شماره‌گذاری سمند و تیبا و احتمال توقف تولید این دو خودرو گفت: در حال حاضر عرضه خودرو به بازار، چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ تعداد، محدود است. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار شود، بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که تولید خودرویی متوقف می‌شود، قیمت آن در ابتدا افزایش می‌یابد. اما اگر خودروساز بتواند جایگزینی برای آن محصول در نظر بگیرد، این افزایش قیمت کنترل می‌شود.

تاثیر فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار

آیا اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که نوعی دیگر از قیمت‌گذاری دستوری است، تغییری در وضعیت بازار ایجاد می‌کنذ؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار در حال حاضر به دلیل بحث واردات و قیمت‌ها در وضعیت رکودی است و خریداران مننظر کاهش قیمت‌ها هستند. اجرایی کردن این فرمول نیز می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودروی کشور را در وضعیت رکودی قرار دهد.

بازار در انتظار مذاکرات


پیش از این نیز،امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودرو در حال حاضر راکد است. به نظر می‌رسد تاثیر اخبار واردات بر قیمت‌ها به صورت موقت است. اگر مذاکرات وین به نتیحه برسد، مشکلات از بین می‌رود و قیمت‌ها با کاهش نسبی همراه می‌شود. اما تا وقتی که گفتاردرمانی مسئولان ادامه داشته باشد، وصعیت تغییری نمی‌کند.

به گفته او، تیبا و سمند نیز دیگر شماره‌گذاری نمی‌شوند. همین اقدام باعث نوسان در قیمت‌ها می‌شود. اما به نظر می‌رسد رکود بازار ادامه داشته باشد.

البته بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با شیوه جدید فروش خودرو و اخذ مالیات ۷۰ درصدی گفت: ممکن است این طرح اجرایی شود و برای کوتاه‌مدت نیز تاثیر مثبت بگذارد. اما در بلندمدت عواقب سنگینی هم برای مردم، خودروسازان و هم برای دولت خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا