اقتصادیعکس و فیلم

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ بازار دلار، طلا و سکه روندی افزایشی داشتند. در بازارهای بین‌المللی نیز بیت‌کوین و اتریوم مسیری رو به بالا را تجریه کردند و شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز بازار دلار، طلا و سکه روندی افزایشی داشتند. شاخص بورس صعودی بود و در بازارهای بین‌المللی نیز بیت‌کوین و اتریوم مسیری رو به بالا را تجریه کردند.

۲ ارزی که بعد از ریزش منفجر می‌شوند


یک تحلیلگر عقیده دارد ارز دیجیتال شیبا بعد از چرخه نزولی بازار می‌تواند خوب عمل کند. او می‌گوید: شیبا اینو از سایر رقبای اتریوم بهتر عمل می‌کند.

تحلیلگر معروف با نام مستعار Altcoin sheerpa به ۱۷۲ هزار دنبال‌کننده خود در توئیتر گفت: منتظر انفجار قیمت شیبا است. به عقیده او ارز دیجیتال شیبا یک الگوی صعودی تشکیل داده که می‌تواند باعث رشد این ارز دیجیتال شود.

«من در زمان ریزش بازار میانگین کم می‌کنم و منتظرم تا در پایان دوران سخت، سود سرمایه‌ام را برداشت کنم. شاید تحلیل رشد سریع اشتباه باشد اما من فعلا ارز دیجیتال خود را نگه می‌دارم.»

این تحلیلگر عقیده دارد بیت‌کوین به زودی تثبیت می‌شود اما بعد از پایان سلطه نزولی بازار آلت‌کوین‌ها حرکت می‌کنند. sherpa عقیده دارد ارز دیجیتال near در پایان چرخه نزولی روندی صعودی را قوی دنبال می‌کند.

او عقیده دارد مردم بیش از حد احساساتی شدند. بازار همچنان صعودی است. او در پیام توئیتر نوشت: کف را بخر.

بورس رشد می‌کند؟


ایمان رئیسی، دیگر کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید: بازار سهام ۱۴ روز کاری را در سال ۱۴۰۱ پشت سر گذاشت. در این دوره زمانی ارزش معاملات خرد به ۷۷۹۷۹ میلیارد تومان رسید. اگر دولت در بورس دستکاری نکند می‌توان گفت که نقدینگی وارد بورس شده است.

وی توضیح می‌دهد: در این میان با رشد قیمت کامودیتی‌ها و افزایش نرخ های جهانی، شاهد رشد قیمت در گروه فلزات اساسی بودیم. با بخشنامه وزارت صمت جلوی این رشد گرفته و سهام کوچک و متوسط حرکت کردند. اما بازار برای ورود نیازمند دید بلند مدت است تا از گزند این نوع بخشنامه‌ها در امان باشیم. به نظر می‌رسد بازار باید به سهم های کوچک رشد نکرده هم توجه کند.

پیش‌بینی قیمت دلار


علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی درخصوص روند بازار دلار گفت: پیش‌بینی معامله‌گران و فعالان اقتصادی در این بازار این بود که برجام انجام می‌شود. من فکر می‌کنم باتوجه به بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی دولت نیز همین بوده است، به‌همین دلیل دولت وارد مباحثی مثل حذف ارز ترجیحی شد که آثار تورمی دارد.

او درمورد احیای برجام ادامه داد: هنوز هم تحلیل من این است که ایران یک بازگشت به برجام ضعیف خواهد داشت و از نظر ارزی شرایط بهبود پیدا می‌کند.

چشمی بیان کرد: شواهد در مدت اخیر نشان داده که دولت دلار ۲۵ هزار را تومان را نمی‌تواند نگه دارد. همچنین تورم این سال‌ها و انتظاراتی که برای احیای برجام وجود داشت باعث خواهد شد که دلار را در این قیمت‌ها نتواند مدیرت کند، به‌همین دلیل اگر یک احیای برجام ضعیف اتفاق بیفتد دلار زیر ۳۰ هزار تومان قابل مدیریت است و درصورتیکه این پیش‌بینی عملی نشود شرایطی همانند بهار ۱۳۹۰ و خروج ترامپ از برجام خواهیم داشت.

پیش‌بینی طلا


مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی درمورد پیش‌بینی خود از باین بازار گفت: کشورهای بزرگی در این مدت سعی کردند با فروش طلا میزان طلای خود را تعدیل کنند. در این بین نکته اساسی سیاست‌های پولی انقباضی و تهاجمی فدرال رزرو برای مهار تورم است که باعث شده معامله‌گران انتظار داشته باشند قیمت درحالت کلی قرار است بالاتر رود. این دست‌اندازها ممکن است باعث عدم رشد طلا در آینده شود.

عبدالله شکانی دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز گفت: درصورتی که مذاکرات به نتیجه نرسد دلار بالا می‌رود و به تبع آن قیمت طلا نیز افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی قیمت سکه


دیبا درمورد سکه نیز بیان کرد: اگر بخواهیم بازار سکه را از لحاظ تکنیکال بررسی کنیم محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان فعلا یک سقف مقاومتی است و امکان پایین آمدن تا حدود ۱۲ میلیون را دارد که منوط به رفتار روزهای آینده دلار و انس جهانی است، بعد از آن می‌تونیم رشد بالاتری را برای سکه شاهد باشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا