بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده (اینفوگرافیک)

بورس در هفته‌ای که گذشت نزولی بود و کارشناسان عقیده دارند که هفته آینده نیز بازار سرمایه روند نزولی و اصلاحی به خود می‌گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با افت ۰٫۷ درصدی به سطح یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۰.۷۱ درصدی به ۴۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش ۱.۳۱ درصد هفته را به اتمام رساند.

هفته‌ای که گذشت را مى توان هفته تک سهم‌ها معرفى کرد که در آن سهم‌هاى شاخص هم وزن عملکرد بهترى را نسبت به سهم‌هاى شاخص کل بر روى تابلو بر جاى گذاشتند. در این هفته صنعت تامین آب و برق با افزایش ۱۰.۲۳ درصد بیشترین رشد را بین صنایع داشت و گروه وسایل ارتباطی با کاهش ۶.۹۴ درصد بیشترین کاهش را تجربه کرد.

در این هفته ارزش معاملات ۱۶ هزار ۳۷۰ میلیارد تومان بود و به طور میانگین روزانه سه هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد و حق تقدم ثبت شد. ارزش معاملات بازار در هفته‌ قبل حدود ۱۸ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان (به طور میانگین روزانه حدود ۳ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان) بود که مقایسه این دو نشان از کاهش ۳۹۴ میلیارد تومانی میانگین ارزش معاملات روزانه دارد.

ارزش معاملات بورس چقدر شد؟

در هفته اى که گذشت شاهد خروج یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقى از بازار بودیم. بازار با این ارزش معاملات پایین وارد رکود فرسایشى شده است. در این هفته در هر پنج روز کاری شاهد خروج پول افراد حقیقی از بازار بودیم.

سرانه خرید هر شخص در این هفته ۱۹ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و سرانه فروش هر شخص ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.در کل شاخص کل بورس با حفظ ناحیه حمایتی یک میلیون ۴٩٠ هزار واحد و شاخص هم وزن با قرار گرفتن در محدوده ۴١٨ هزار واحد نشان دادند که فروشنده قوى در بازار وجود ندارد، اما به طبع آن خریدار قوى هم در بازار میل به خرید ندارد.

در هفته قبل سرانه خرید و فروش هر شخص حقیقی به ترتیب ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۲۰ میلیون و ۱۴۰ تومان بوده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا