اجتماعی

پیک ششم کرونا به اوج خود می‌رسد؟

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد.

به گزارش روند بازار، پیک ششم کرونا نزدیک است؟

به نقل از همشهری، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: واکسن خاص اُمیکرون که توسط برکت تولید شده هفته آینده وارد فاز مطالعه بالینی می‌شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می‌تواند در برابر ویروس اُمیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند که در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می‌توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

او با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره چهار ماهه از بین می‌رود، افزود: کسانی که بیش از چهار ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند.

تزریق ۳۰ میلیون دوز سوم واکسن کرونا


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر ۳ دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پیک ششم کرونا و سویه اُمیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرارسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.

آخرین آمار کرونا در ایران


از دیروز تا امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون ۴۲۷ هزار و ۳۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

اکنون ۳۳۷ شهر در وضعیت رنگبندی قرمز کرونا، ۶۴ شهر در وضعیت کرونایی نارنجی، ۴۷ شهر در وضعیت کرونایی زرد هستند، در حالی که هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا